16042024

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani Todi Puteanu, Microsoft: Capabilitatea de a oferi consultanţă strategică este o condiţie sine qua non în relaţia noastră cu agenţia de PR

Todi Puteanu, Microsoft: Capabilitatea de a oferi consultanţă strategică este o condiţie sine qua non în relaţia noastră cu agenţia de PR

Pin It

todi_pruteanu_2Astăzi, comunicatorii la Microsoft trebuie să aibă un DNA de business şi de marketing, să fie povestitori ce „trăiesc şi respiră” graful social şi cu abilităţi dovedite de conducere, ne spune Todi Pruteanu, Director PR & Corporate Affairs la Microsoft România.

Din experienţa dvs., de câtă comunicare are nevoie managementul unei organizaţii şi de cât management are nevoie funcţia de comunicare?


Este o relaţie strânsă între cele două funcţii dintr-o organizaţie – cea de conducere şi cea de comunicare. Conducerea unei organizaţii este responsabilă pentru crearea şi implementarea strategiei în acea companie – pentru care comunicarea este o funcţie strategică. În acelaşi timp, competenţele de leadership nu au cum să lipsească din fişa postului unui comunicator, la orice nivel.

Sunt motive puternice pentru care în multe dintre companii persoana responsabilă de comunicare este parte a echipei de conducere.

Dintre ariile de expertiză specifice departamentului de comunicare, pe ce s-a pus accent în 2012? Sesizaţi diferenţe pentru anul în curs?


Cum descriu mai jos, câteva dintre competenţele de comunicare pot rămâne constante în această meserie pentru o perioadă mai lungă, în timp ce altele sunt dinamic influenţate de factori cum sunt poziţia companiei în industrie şi în economie, percepţiile în rândul audienţelor cheie, priorităţile locale de comunicare etc.

Astăzi, comunicatorii la Microsoft trebuie să aibă un DNA de business şi de marketing, să fie povestitori ce „trăiesc şi respiră” graful social şi cu abilităţi dovedite de conducere.

Cum se încadrează social media în strategia de ansamblu a companiei? Ce scop deserveşte aceasta?


Cred că aş putea realiza un sumar astfel: social media nu există ca un capitol separat în comunicarea noastră. Aproape că nu există proiect de comunicare în care să nu ne imaginăm cum arată integrarea cu social media şi acesta este rezultatul a ani de investiţii şi pionierat ai companiei în mediile sociale.

Ce servicii de comunicare/PR aţi ales să externalizaţi şi care consideraţi că sunt beneficiile asociate?


În foarte puţine cazuri vorbim de o externalizare totală a unor servicii de comunicare către agenţia noastră. Avem însă grijă să existe claritate la nivelul serviciilor solicitate şi colaborarea între echipe să fie autentică.

Printre serviciile în care solicităm expertiza agenţiei de PR se numără relaţiile media, suport în implementarea campaniilor de comunicare (interne şi externe), suport în proiectele digitale (management de comunitate, plan editorial etc.) şi sprijin în evaluarea proiectelor (monitorizare, raportare).

Beneficiile obţinute diferă în general de la caz la caz (pot fi competenţe noi, noi relaţii media) şi de la perioadă la perioadă. Avem grijă ca prin evaluările comune pe care le facem regulat să identificăm oportunităţile de creştere.

Ce reguli de bază ar trebui să urmeze relaţia client-agenţie?


Depinde de fiecare companie şi de obiectivele urmărite.

Voi insista asupra unui principiu ce are legătură cu competenţele de comunicare. În cazul selecţiei agenţiei de PR ne-am uitat foarte atent la competenţele de comunicare necesare la Microsoft (competenţe care la rândul lor pot fi influenţate de factori cum sunt poziţia companiei în industrie şi în economie, percepţiile în rândul audienţelor cheie, priorităţile locale de comunicare etc.)

Am fost atenţi ca suma de competenţe de comunicare din companie şi din echipa dedicată din agenţie să acopere această plajă şi un principiu pe care îl aplicăm constant este să ne asigurăm ca dinamica de personal, de campanii etc. să nu ne prindă descoperiţi.

Cât de strategică este consultanţa oferită de agenţiile de PR cu care colaboraţi în mod frecvent?


Preferinţa noastră este să colaborăm cu o singură agenţie de PR la un moment dat – în acest moment, Graffiti PR.

Capabilitatea de a oferi consultanţă strategică este o condiţie sine qua non în relaţia noastră cu Graffiti PR, explicată în răspunsul anterior.

Cum consideraţi că a evoluat rolul comunicării în companie în 2012 faţă de anii precedenţi?


Din nou, răspunsul depinde de situaţie. Vorbim despre companii cu o abordare strategică pe termen lung? Atunci cu siguranţă că rolul (de dorit şi impactul) comunicării a crescut.

În cazul Microsoft, în comunicare am avut de a face cu o „tensiune pozitivă” şi mereu în creştere, pe de o parte între modul în care am comunicat inovaţiile noi în piaţă şi reînnoirea ofertei noastre în segmentele cheie de clienţi şi parteneri şi, pe de altă parte, progresul nostru ca şi companie (e.g. Cel mai dorit angajator, impact substanţial economic şi social, noi modele de business cu impact în creşterea ecosistemului etc). E o situaţie ideală dată fiind atât creşterea susţinută a afacerilor noastre, cât şi a profilului companiei pe temele de relevanţă locală.

Care credeţi că vor fi forţele disruptive în comunicare/PR în 2013?


Bunul simţ şi inovaţia (de exemplu noi tehnologii/platforme/instrumente de comunicare, fie noi moduri în care acestea vor fi utilizate).

Un gând pentru cititorii PR Romania interesaţi să urmeze o carieră în PR?


Să o urmeze cu pasiune.



Todi Pruteanu este Director de PR & Corporate Affairs la Microsoft România



Interviul face parte dintr-un demers PR Romania de a documenta şi analiza piaţa de comunicare atât din perspectiva agenţiilor de relaţii publice cât şi a clienţilor, a directorilor de comunicare care au în grijă reputate branduri din diferite industrii.



Înterviu realizat de Florina Baciu, Editor PR Romania. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP