24102020

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani "Viata ne inspira" … chiar si in criza. Un interviu cu Cristina Bold, Director de Comunicare Millennium Bank

"Viata ne inspira" … chiar si in criza. Un interviu cu Cristina Bold, Director de Comunicare Millennium Bank

Pin It
cristina_boldCare sunt avantajele utilizării blogosferei şi a reţelelor sociale pentru o bancă?

Personal, aş lărgi perspectiva, vorbind despre avantajele utilizării blogosferei şi reţelelor sociale pentru o companie, în general. Cred că o bună targetare a mesajelor, feedback direct, posibilitatea une comunicări în timp real şi eficienţa transmiterii mesajelor într-un spaţiu în care zgomotul este mai scăzut decât în restul media deja tradiţionale sunt câteva beneficii extrem de convingătoare.

Care este valoarea adaugată adusă de PR domeniului financiar-bancar?

Consider ca PR-ul aduce plus valoare în orice domeniu, putând fi, aşa cum ştim cu toţii, extrem de persuasiv. Domeniul bancar, mai mult poate decât oricare alta industrie, are nevoie de încredere - încrederea clienţilor, angajaţilor, partenerilor, comunităţii, autorităţilor, a pieţei în general. Iar PR-ul se dovedeşte un instrument extrem de potrivit pentru menţinerea şi creşterea acestei valori.

"Viaţa ne inspiră" constituie motto-ul Millenium Bank. Puteţi privi criza ca pe o oportunitate?

Acum ceva vreme am descoperit că, în limba chineză, cuvântul criza este compus din două caractere, unul înseamnă pericol, iar celălalt oportunitate. Consider că această etimologie nu indică doar o perspectivă culturală izolată, ci realitatea noastră, a tuturor.

Orice schimbare înseamna o oportunitate, deci cu atât mai mult o criză, în care schimbarea este sistemică, oferă posibilitatea de a face ajustări în bine a căror şansă sau efect ar fi fost improbabile altfel, într-un context normal.

Grupul Millennium consideră că "Viaţa ne inspiră" este mai mult decât un slogan - este definirea spiritului care stă la baza afacerii în sine. Este vorba aşadar de o atitudine care se manifestă în activitatea de zi cu zi, atât în vremuri normale, cât şi pe timp de criză.

Dacă viaţa înseamnă şi schimbare, iar schimbarea oferă o oportunitate, atunci cu siguranţă ca aceasta ne va inspira.

În contextul economic actual, care consideraţi ca sunt cele mai eficiente metode prin care o bancă îşi poate spori brand awareness-ul?

În contextul actual, cred că este foarte important să se păstreze o comunicare constantă, consistentă şi transparentă. Şi consider că acest aspect este semnificativ pentru orice companie, nu doar pentru banci.

Tendinţa, odată cu manifestarea semnelor crizei, a fost aceea de a "încetini motoarele" comunicării, de a reduce bugetele de promovare, în unele cazuri, de a reduce chiar şi din efervescenţa PR-ului - de a sta în expectativă.

Cred că acele companii care au continuat să comunice intens în condiţiile în care competitorii lor au preferat să nu o mai facă, au obţinut un avantaj uriaş cu o investiţie mult mai mică decât ar fi fost necesară în condiţiile unei pieţe normale.

Credeţi că vor exista schimbări în comportamentul de comunicare al instuţiilor financiar bancare ca urmare a crizei?

Pe termen scurt şi mediu, companiile - şi implicit băncile - vor continua să manifeste o atenţie sporită faţă de controlul costurilor şi alocarea bugetelor. Iar bugetele de comunicare vor fi şi ele supuse acestei presiuni. În paralel, consumatorii vor continua să arate o sensibilitate mai mare faţă de raportul calitate / preţ.

Cred ca tot acest context va determina creşterea valorii PR-ul, a media neconvenţionale, a new media, transformarea mesajului publicitar într-un dialog cu publicul ţintă, precum şi concentrarea pe promoţii.


Cristina Bold are o experienţă de 12 ani în domeniul comunicării. În calitatea sa de Director de Comunicare al Millennium Bank, Cristina este responsabilă de dezvoltarea şi implementarea strategiei de comunicare în concordanţă cu obiectivele companiei pe care o reprezintă. Cristina Bold coordonează activitatea de PR intern şi extern, organizarea de evenimente, dezvoltarea proiectelor de responsabilitate socială şi a componentei de advertising.

Înainte de a se alatura echipei Millennium Bank, Cristina a fost Director de Comunicare în cadrul Citibank Romania şi, anterior, a deţinut poziţia de PR Manager în HVB Bank Romania, fiind responsabilă, printre altele, de comunicarea fuziunii dintre HVB Bank şi Banca Tiriac.

Cristina a debutat ca jurnalist şi experienţa sa profesională include şi poziţii precum cea de PR Manager al grupului Ogilvy Romania şi PR Manager în cadrul Rompetrol, unde a dezvoltat prima strategie de comunicare internă consistentă pentru întregul grup.

Interviu realizat in Iulie 2009 de Antonia Ursatti, Forum for International Communications
Copyright 2009 Forum for International Communications
Pin It

Parteneri

Logo Vodafone    BT Logo Aliniat Central          Oxygen Logo nou     BDR 25 years logo web