24102020

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani Dana Deac: Există în noi un meşter Manole care doreşte să ia totul de la zero şi să construiască ceva mai frumos

Dana Deac: Există în noi un meşter Manole care doreşte să ia totul de la zero şi să construiască ceva mai frumos

Pin It
dana_deacNoua grilă de la TVR 1 se remarcă prin programe mai rafinate din punct de vedere calitativ decât ceea ce vedem de obicei. Valoare socială sau efort de imagine?

Noi dorim să servim în primul rând interesul public. Nu cred că este un efort de imagine! Singurul efort de acest fel ar putea ţine de domeniul sportiv, unde ne-am străduit să obţinem drepturile pentru Liga Campionilor. În rest, totul ţine de dorinţa de a avea emisiuni care să corespundă intereselor celor care ne plătesc.


Ca şi presa scrisă, televiziunea are o responsabilitate faţă de telespectatorii săi. Sunteţi de părere că programele de slabă calitate transformă televiziunile care le difuzează în agenţi media lipsiţi de etică?

Nu cred că problema se pune astfel. Este vorba de o piaţă pe care se vând produse; dacă produsele sunt proaste, atunci nu ar trebui cumpărate; cred că aceasta este soluţia. În televiziune cel puţin, este un mare pericol pentru cei care produc emisiuni pentru că există telecomanda care zapează foarte repede. Un singur click şi te-ai dus pe alt canal. Cred că în acest domeniu, unde există zeci de posturi, totul se poate regla sau autoregla printr-un simplu click pe telecomandă.


Consideraţi că programele de calitate sunt o concesie făcută publicului, o adaptare la cerinţele acestuia?



Programele de calitate nu aduc audienţă. Toată lumea afirmă că vrea educaţie, dar de fapt aceasta este o ipocrizie a publicului, nereferindu-mă aici la cel care citeşte ziare sau care ascultă radioul. Telespectatorii doresc emisiuni calitative, dar nu se uită la ele, ci se uită la emisiuni cu diverse personaje cu istorii tenebroase, cu violuri sau răpiri. Cred că este o chestiune pe care noi trebuie să o facem indiferent de gustul acesta pentru morbid. Trebuie să mergem mai departe în această direcţie, să oferim emisiuni educative şi de bună calitate. Aici este şi responsabilitatea deţinătorilor de televiziuni particulare care ar trebui să vadă afacerea nu ca pe o tarabă pe care îşi expun produsele, ci cu responsabilitate, raportându-se la publicul consumator.


The Money Channel este singurul canal care a publicat pe site un cod deontologic ca dovadă a transparenţei comunicaţionale. Credeţi că un astfel de document ar fi de folos şi la TVR?



Noi avem coduri în TVR. Avem coduri de conduită şi comisii de etică. Nu cred că lucrurile stau într-o precaritate, însă ele nu sunt cunoscute de public.


De-a lungul timpului, aţi susţinut numeroase campanii sociale. Mai mult, aţi declarat că doriţi să faceţi o schimbare, să întoarceţi societăţii ceea ce aţi învăţat. Este acesta unul dintre motivele pentru care aţi acceptat să deveniţi director la TVR?

Poate că da, poate că există şi ar trebui să existe în fiecare dintre noi un meşter Manole, şi cred că din acest motiv s-a născut această legendă în România. Există în noi un meşter Manole care doreşte să ia totul de la zero şi să construiască ceva mai frumos şi mai trainic, chiar dacă se zideşte pe sine în fond. Cred că este bine să facem acest pas. Este o tendinţă pe care o sesizez cu bucurie la generaţia tânără. Aceasta este marea mea bucurie, că generaţia tânără, cea care ne va plăti nouă pensiile, are această dorinţă de a face lucrurile bine şi până a capăt.


Dana Deac
este Director al postului public TVR 1. De-a lungul carierei sale în televiziune, Dana Deac a promovat în emisiuni TV, campanii naţionale finanţate de Uniunea Europeana, precum: "Nu da şpagă" (2004), "Casa de copii nu e acasă" (2002-2003). Contribuţia sa în sectorul societăţii civile, este marcată prin participarea la numeroase evenimente, precum: "Gala Oameni pentru Oameni" (2003-2004-2005), "Gala Societăţii Civile" (2002-2003), "Gala World Vision Romania" (2001-2002), în calitate de membru al juriului. 

În 2004, a câştigat Premiul pentru Activităţi Sociale, acordat de Asociaţia Profesioniştilor de Televiziune din România, a participat la activităţile pentru strângerea de fonduri organizate de Antena 1, de exemplu campania "Smile" (2001-2002) sau campania pentru copiii cu handicap fizic şi pentru copiii orfani (2002-2003).
A fost premiată de patru ori de către Asociaţia Profesioniştilor de Televiziune din România. De asemenea, Clubul Român de Presă i-a acordat Premiul pentru cel mai bun reportaj TV in anul 2000.

Din 2005 este membru în Comitetul Director al Fundatiei United Way Romania, în cadrul căruia activează şi azi. Din anul 2008 colaborează cu Fundaţia Renaşterea. Din 2009 face parte din juriul internaţional alcătuit de Fundaţia Erste din Austria, juriu care evaluează proiecte ale societăţilor civile din opt ţări balcanice.

De la începutul anului 2007, deţine funcţia de Director al postului public TVR 1. Între 1998 şi 2006 a fost reporter, producător, producator executiv şi prezentator la posturile de televiziune Antena 1 şi Antena 3. A fost redactor-şef la postul de televiziune privat Tele 7abc şi la canalul pentru tineret al Radiodifuziunii Române. Este absolventă a Facultăţii de Istorie şi Filosofie, Secţia Filosofie-Istorie, din cadrul Universităţii Bucureşti.

Interviu realizat în cadrul Romanian PR Week 2009 de Andreea Pana, Forum for International Communications

Pin It

Parteneri

Logo Vodafone    BT Logo Aliniat Central          Oxygen Logo nou     BDR 25 years logo web