20102020

Banner BDR JA News
Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani Eliza Rogalski: Criza ne-a obligat să gândim în beneficiul consumatorilor

Eliza Rogalski: Criza ne-a obligat să gândim în beneficiul consumatorilor

Pin It

Provocările actuale ale industriei de PR din România sunt aceleaşi cu cele ale industriei globale de PR, şi anume felul în care noi, în meseria noastră, înţelegem să redevenim relevanţi pentru consumatorii noştri, să fim atenţi la nevoile lor, să înţelegem ce au ei nevoie să afle de la noi pentru a-şi face viaţa mai bună şi mai frumoasă şi cum anume îmbinăm această nevoie cu obiectivele brandurilor pe care le prezentăm în faţa lor.

eliza_rogalski_2Care consideraţi că sunt provocările actuale pentru industria de PR din România?

Provocările actuale ale industriei de PR din România sunt aceleaşi cu cele ale industriei globale de PR, şi anume felul în care noi, în meseria noastră, înţelegem să redevenim relevanţi pentru consumatorii noştri, să fim atenţi la nevoile lor, să înţelegem ce au ei nevoie să afle de la noi pentru a-şi face viaţa mai bună şi mai frumoasă şi cum anume îmbinăm această nevoie cu obiectivele brandurilor pe care le prezentăm în faţa lor.

Sunteţi de părere că media digitale pot stimula interactivitatea celor două sfere, cea a publicurilor şi a organizaţiilor, prin intermediul programelor de relaţii publice?


Atâta vreme cât ele cultivă o cultură a dialogului, da, însă eu cred că suntem un pic cam departe de acest deziderat, pentru că am observat, în momentul actual, că foarte multă lume care se trezeşte cu un microfon în faţă uită de anumite reguli care ţin în primul rând de cei şapte ani de acasă. E foarte adevărat că poţi să faci mai multă audienţă dacă împroşti cu noroi decât dacă împroşti cu flori, dar acest lucru decredibilizează pe oricine pe termen lung, nu doar companiile, ci şi publicul de partea celalaltă.

Ce schimbări a adus criza economică în peisajul românesc al relaţiilor publice? Credeţi că a avut şi efecte benefice pentru industrie sau pentru agenţia dumneavoastră?

Pentru noi în mod sigur da. Această criză economică ne-a obligat să gândim dincolo de pătrăţica în care meseria asta ne-a aşezat, aceea de relaţionist cu presa. Ne-a obligat să gândim în beneficiul consumatorilor şi să venim în faţa clienţilor cu programe şi proiecte de PR care vorbesc pe limba consumatorului, care aduc un beneficiu clar în rândul acestora şi mai ales care pot fi monitorizate şi evaluate cu mai multă exactitate.

În viziunea cărţii lui Al Ries, "Căderea advertisingului şi ascensiunea PR-ului", credeţi că în viitor accentul va cădea pe programele de relaţii publice, iar advertisingul va ajunge pe locul doi? Această viziune pare a anticipa situaţia curentă. Credeţi că afirmaţia se va justifica şi după ieşirea din criza financiară?


Din câte îmi aduc eu aminte, istoric vorbind, PR-ul a fost inventat înaintea advertisingului, dar s-ar putea să greşesc. Nu este vorba despre cine e înaintea cui, ci despre cine are o idee mai bună, iar în momentul de faţă, eu cred că atât din rândul agenţiilor de publicitate, cât şi din rândul agenţiilor de PR, vin foarte multe idei bune de comunicare ce pot fi dezvoltate pe mai mult decât un mediu. Prin urmare, n-aş spune că autorul acestei cărţi a avut sau nu dreptate, ci aş spune că mai degrabă consumatorul nostru are dreptate.

În ce măsură sunt în acest moment implicate publicurile într-un dialog cu instituţiile, prin programele de PR? Care sunt principalele obstacole care stau în calea realizării dialogului?

Principalul obstacol este că nu avem o cultură a dialogului, deocamdată, de care să putem fi extraordinar de mândri. Avem însă şi exemple foarte bune de companii sau de stakeholderi care angajează un dialog între ei înşişi şi în relaţie cu aceste instituţii. Cu toate acestea, cred că românilor le este încă teamă, fie să vorbească în public, fie să intre într-o conversaţie, fie, pur şi simplu, să fie ei înşişi. Probabil că va mai trece o vreme până când vom putea să aratăm şi noi lumii mult mai multe astfel de campanii, venind de aici, din România. Deocamdată pot să spun că există câteva campanii româneşti excepţionale din acest punct de vedere, de care sunt foarte mândră. Nu doar cele făcute de agenţia mea, cât şi altele făcute de agenţii foarte bune din piaţă şi cred că suntem, cumva, în trendul internaţional, chiar foarte aproape.



Eliza Rogalski este Managing Partner al agenţiei Rogalski Grigoriu, agenţie distinsă cu premiul "PR Agency of the Year" la Romanian PR Award 2008 şi deţinătoare a 3 trofee IPRA Golden World Award, considerate Oscarul PR-ului Internaţional.

Eliza este primul roman membru în juriul Cannes Lions la secţiunea dedicată Relaţiilor Publice. Înainte de a înfiinţa Rogalski Grigoriu împreună cu partenerii săi, Eliza a ocupat poziţia de Corporate PR Manager al Tempo Advertising. Şi-a început cariera în cadrul grupului Media On, continuând cu Ziarul Financiar şi ulterior a ocupat succesiv poziţii de PR Executive, PR Coordinator şi PR Manager în cadrul unor companii româneşti.



Interviu realizat în cadrul Romanian PR Week 2009 de Adina Tudor, Forum for International Communications.

Pin It

Parteneri

Logo Vodafone    BT Logo Aliniat Central          Oxygen Logo nou     BDR 25 years logo web