20102020

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani Mai multă strategie şi creativitate în campaniile de PR - un interviu cu Mirela Loghin, Grey Romania

Mai multă strategie şi creativitate în campaniile de PR - un interviu cu Mirela Loghin, Grey Romania

Pin It
Piaţa de PR din România a evoluat destul de mult, iar în ultimii cinci ani putem vorbi chiar despre o maturizare. Cu toate acestea, cred că ne confruntăm cu o lipsă de transparenţă şi conduită morală, aşa cum se întâmplă, de fapt, în mai multe domenii nu doar în PR. mirela_loghin1. Ce instrumente de cercetare în PR folosiţi? Apelaţi la firme specializate în cercetare?

De obicei, căutăm singuri informaţiile necesare prin diverse metode de cercetare şi, astfel, avem posibilitatea de a ne "împrieteni" cu proiectul încă din fază incipientă. Însă, dacă vorbim despre o cercetare de media, ne bazăm pe sprijinul colegilor de la Mediacom, care au un departament specializat. Presa este o sursă importantă de informare care ne ţine conectaţi în permanenţă la ceea ce se întâmplă în industria noastră sau a clientului pe care îl reprezentăm. Internetul rămâne cea mai la îndemână şi rapidă sursă, prin formele variate de comunicare pe care le oferă. Astfel, când ai ca scop culegerea unor informaţii despre o industrie sau o companie, printr-o simplă căutare online poţi accesa, pe lângă pagina oficială, diverse forumuri, blog-uri, testimoniale. Dintr-o dată, spectrul cercetării se lărgeşte. Şi, nu în ultimul rând, dialogul cu diverşi lideri de opinie ne ajută, mai ales când avem de comunicat un serviciu sau un produs.

Fără a mai fi la modă, biblioteca va rămâne, cel puţin pentru mine, un camarad drag şi plin de resurse, în ciuda consumului mare de timp.

2. Clienţii vă cer să evaluaţi campaniile? Cum evaluaţi campaniile pe care le realizaţi?

Cred că este mai mult decât necesar să evaluezi o campanie, indiferent dacă vine sau nu o solicitare din partea clientului. Evaluarea este, practic, o etapă foarte importantă a campaniei, prin care se încheie procesul de comunicare. Evaluarea ne arată cât de eficientă, creativă şi strategică a fost campania, care sunt efectele ei pe termen scurt şi lung. Folosim metode de analiză cantitativă şi calitativă. Nu în ultimul rând, evaluăm şi performanţele fiecărui membru al echipei care a contribuit la proiectul respectiv.

3. Aveţi un cod etic ori un cod de bune practici la care vă raportaţi în activităţile de PR?

Aş spune, mai degrabă, că avem un set de principii solide pe care le aplicam atât în relaţiile cu clienţii cât şi cu membrii echipei noastre, colegi din industrie, jurnalişti etc. Aceste principii ţin şi de valorile pe care Grey le promovează în toate ţările în care activează.

4. Una dintre principalele probleme etice în PR este conflictul responsabilităţi faţă de client vs. responsabilităţi faţă de public. Ne puteţi da un astfel de exemplu de problemă etică de care v-aţi lovit?

Din fericire nu ne-am lovit de asemenea probleme până acum.

5. Credeţi că există probleme etice specifice pieţei româneşti de PR?

Piaţa de PR din România a evoluat destul de mult, iar în ultimii cinci ani putem vorbi chiar despre o maturizare. Cu toate acestea, cred că ne confruntăm cu o lipsă de transparenţă şi conduită morală, aşa cum se întâmplă, de fapt, în mai multe domenii nu doar în PR. De asemenea, poate că este nevoie de o mai mare onestitate şi fair play faţă de publicul ţintă atunci când obiectivul este informarea "corectă", astfel încât să deservească şi intereselor acestuia.

6. În Romania, Grey derulează programe de CSR. Sunt ele parte a unei strategii de CSR a agenţiei?

Până acum am derulat diverse programe de CSR doar pentru clienţii noştri. Dar, cum 2007 este anul schimbărilor în Grey Worldwide România, am demarat deja un proces de stabilire a unei direcţii pe care vrem să mergem şi în zona proiectelor de CSR.

7. Ce credeţi că poate fi îmbunătăţit în domeniul relaţiilor publice din România?

Cred că se mai poate lucra în zona de strategie şi creativitate. Şi poate în zona tacticilor şi a mediilor de comunicare. De exemplu, comunicarea online nu este exploatată la adevăratul potenţial, fiind de multe ori doar un canal adiacent. În alte cazuri, mesajele nu sunt suficient de convingătoare şi se confundă cu mesajul publicitar. De asemenea, nu pot să nu observ că evenimentul este cea mai des întâlnită metodă de comunicare în PR. Se pune mult prea mult accent pe glamour, pe ambalaj, lumină de scenă şi fard, fără prea multă grijă asupra mesajului pe care îl iei cu tine acasă. Practic, toată lumea face PR organizând evenimente. Şi cred că este deja cam mult.

8. Credeţi în asociaţii profesionale în breasla practicienilor de PR? Dacă da, care ar trebui să fie rolul acestora? Grey ori profesionişti de PR din cadrul agenţiei sunt membrii ai unor astfel de asociaţii? Dacă da, care?

Nefiind membră a unei astfel de organizaţii, îmi este dificil să enunţ o părere. Cred, însă, în dialogul care reuşeste să schimbe şi să accelereze evoluţia.


24 Iulie 2007, Interviu realizat de Dana Oancea, Forum for International Communications


Mirela Loghin este PR Director în cadrul Grey Worldwide România. Are o experienţă de  peste 9 ani în comunicare şi management, acoperind industrii importante precum telecom, corporate şi retail banking, consultanţă de business şi servicii profesionale.

Specialist în strategie de comunicare internă şi externă, public affairs, relaţiile cu mass media, corporate communication şi CSR, Mirela a deţinut în ultimii ani poziţii senior în cadrul Deloitte (Romania & Moldova), Citibank, Zapp, concentrându-se în special pe creşterea şi valorificarea reputaţiei companiei şi oamenilor, dar şi a produselor şi serviciilor.

Înfiinţată în 1992, agenţia Grey se află în topul primelor agenţii de publicitate full-service din România. Cu un portofoliu larg de clienţi, Grey Worldwide România, parte a WPP, asigură servicii de comunicare integrată pentru mărci renumite la nivel naţional şi internaţional: Golden Brau, Heineken, Gosser - Brau Union; Kent şi Dunhill - British American Tobacco; Aquafresh, Sensodyne, Lactacyd, Coldrex, Corega, Parodontax şi Cordsodyl - GlaxoSmithKline; Nokia; Pantene, Londa, ACE, Lenor, Mr. Proper, Fairy -  Procter & Gamble; ROMTELECOM şi ClickNet – ROMTELECOM; Visa.
Pin It

Parteneri

Logo Vodafone    BT Logo Aliniat Central          Oxygen Logo nou     BDR 25 years logo web