16042024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Reţelele sociale: riscuri pentru reputaţia organizaţională

Reţelele sociale: riscuri pentru reputaţia organizaţională

Pin It

Conform celui de-al treilea studiu anual al Deloitte, Deloitte LLP Ethics & Workplace Survey, 60% dintre executivi din domeniul afacerilor consideră că au dreptul să ştie modul în care angajaţii lor se descriu pe ei înşişi şi compania pentru care lucrează în cadrul reţelelor sociale. Cu toate acestea, angajaţii nu sunt de acord cu acest lucru: 53% dintre aceştia sunt de părere că paginile lor web de pe reţelele sociale nu ar trebui să îl priveasca pe angajator. Acest lucru este în special valabil la nivelul tinerilor, 63% dintre respondenţii cu vârsta cuprinsă între 18-34 de ani declarând că  angajatorii nu au de ce să le monitorizeze activitatea online. Angajaţii însă par să aibă o imagine clară asupra riscurilor aduse de utilizarea reţelelor sociale, 74% dintre respondenţi fiind de părere că prin intermediul acestora reputaţia unei companii poate fi distrusă mai uşor.

Sharon Allen, chairman Deloitte LLP, declară: „Odată cu creşterea explozivă a reţelelor sociale, precum Facebook sau Twitter, liniile dintre viaţa privată şi cea profesională devin din ce în ce mai şterse: astfel, aceste comunităţi virtuale au crescut potenţialul riscului de reputaţie pentru multe organizaţii şi brandurile lor. În timp ce decizia de a publica videoclipuri, imagini, gânduri, experienţe şi observaţii este personală, o singură acţiune poate genera consecinţe cu implicaţii etice profunde atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori. Prin urmare, este important ca executivii să fie conştienţi de implicaţiile acestei lumi online şi să discute despre riscurile asociate acesteia cu angajatii aflaţi până la cele mai înalte nivele ierarhice.”

Doar 17% dintre executivii intervievaţi au declarat că au instalat programe care monitorizează posibilele riscuri de reputaţie legate de utilizarea reţelelor sociale. Mai mult decât atât, în timp ce mai puţin de un sfert au formulat politici formale privind utilizarea acestor media la nivelul angajaţilor lor, aproape 49% dintre angajaţi spun că astfel de politici nu le vor schimba comportamentul online.

Sharon Allen observă vulnerabilitatea crescută a bradurilor apărută în urma utilizării social media: „O treime dintre angajaţii intervievaţi nu s-au gândit niciodată înainte de a publica materiale online ce ar putea crede şefii sau clienţii lor despre acestea. Acest fapt în sine indică cât de vulnerabile au devenit brandurile în urma utilizării crescute a reţelelor sociale. Ca lideri ai organizaţiilor, este exterm de important să continuăm să stabilim culturi solide, bazate pe valori puternice care să încurajeze angajaţii să se comporte etic indiferent de mediul în care se află.”

Studiul a fost aplicat unui număr de 2008 respondenţi, femei şi bărbaţi, cu vârsta de peste 18 ani, care locuiesc în zona continentală a Statelor Unite.
Mai multe detalii la: http://www.csrwire.com/press/press_release/26972-Deloitte-s-2009-Ethics-Workplace-Survey-Examines-the-Reputation-Risk-Implications-of-Social-Networks

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP