19042024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Cetăţenii globali, influenţaţi de călătoriile în străinătate

Cetăţenii globali, influenţaţi de călătoriile în străinătate

Pin It

Conform unui sondaj internaţional al WorldPublicOpinion.org, oamenii care ajung să cunoască persoane din alte ţări sau care călătoresc în afara ţării lor tind într-o mai mare măsură să se considere cetăţeni globali.

Doar 29% din rândul celor care nu cunosc oameni din alte regiuni ale lumii au declarat că se consideră un cetăţean global la fel de mult ca cetăţean al propriei naţiuni. Cu cât cunosc mai multe persoane din afara ţării, cu atât indivizii tind să se considere cetăţeni globali, procentul fiind de 47 în cazul persoanelor care cunosc oameni din cinci sau mai multe regiuni.

De asemenea, doar 29% dintre cei care nu au călătorit în afara ţării lor în ultimii cinci ani tind să se perceapă drept cetăţean global, în timp de 39% dintre cei care au călătorit în afara ţării cel puţin o dată în ultimii cinci ani se percep drept cetăţeni globali.

Majoritatea oamenilor declară că se văd în primul rând drept cetăţeni ai ţării lor (66%), în timp ce 10% se percep în primul rând ca cetăţeni globali şi 20% în ambele moduri. Naţiunile în cadrul cărora cei mai mulţi respondenţi se percep drept cetăţeni globali în primul rând sunt Italia (21%) şi Germania (19%).

Sondajul indică de asemenea:
-    Tinerii tind să aibă o percepţie globală într-o măsura mai mare decât persoanele mai în vârstă: doar 24% dintre cei cu vârsta de peste 60 de ani se percep drept cetăţeni globali, comparativ cu 34% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani;
-    Identitatea globală este strâns legată de educaţie: doar 28% dintre cei cu studii medii se percep drept cetăţeni globali, comparativ cu 39% dintre cei cu studii superioare;
-    Chinezii se percep cel mai puţin drept cetăţeni ai propriei naţiuni în primul rând (35%);
-    O mare parte dintre respondenţi au declarat că se percep fie ca cetăţean global, fie în mod egal cetăţean global şi cetăţean al propriei ţări: cele mai mari procente se înregistrează în Franţa (51%), China (50%), Italia (48%), India (46%) şi Mexic (44%), iar cele mai scăzute procente în Azerbaijan (9%), Kenya (12%), Iordania (15%) şi Coreea de Sud (16%).

Studiul a fost aplicat în 21 de ţări între 15 iulie şi 4 noiembrie 2008 şi a inclus 21.307 respondenţi.

Mai multe detalii la: http://www.worldpublicopinion.org/pipa/articles/views_on_countriesregions_bt/608.php?nid=&id=&pnt=608&lb=

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP