09082020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Gripa porcină şi comunicarea 2.0 - Tăcerea clinicilor germane

Gripa porcină şi comunicarea 2.0 - Tăcerea clinicilor germane

Pin It
gripa_porcina1Germania, toamna lui 2009 - gripa porcină ia amploare, naţiunea germană pare să cunoască o singură temă de discuţie. Ce se întâmplă însă cu principalii furnizori de informaţii? Cine intră pe site-urile web ale marilor clinici germane, poate obţine multe informaţii medicale, însă cu privire la tema gripei porcine majoritatea unităţilor medicale rămân tăcute, în condiţiile în care ele ar trebui să fie prima sursă de informaţii competente. 

Dintre 55 de clinici doar 12 informează în mod detaliat publicul în privinţa gripei porcine. Neu:Kom, agenţie din Heidelberg specializată în relaţii publice şi comunicare online, a analizat prezenţa online a principalelor 50 de clinici germane. Astfel, studiul scoate în evidenţă necesitatea de îmbunătăţire a comunicării online. Dintre 55 de clinici analizate, doar 12 folosesc propria pagină de internet pentru a-şi informa direct vizitatorii web despre noua formă de gripă. În schimb, la majoritatea spitalelor predomină tăcerea, un comunicat de presă privind vaccinarea personalului clinicii fiind adesea singurul lucru pe care vizitatorii şi pacienţii îl pot afla.

Gripa porcină nu reprezintă doar o provocare pentru medicină. Rareori a fost nesiguranţa populaţiei aşa de mare ca acum, ceea ce constituie de fapt o oportunitate pentru instituţiile de sănătate pentru a-şi îmbunătăţi comunicarea cu pacienţii. Totuşi, tocmai în acele clinici unde lucrează experţi, domină o tăcere de neexplicat - în afară de câteva excepţii.

Sunt puţine spitalele germane care îşi informează pacienţii încă de pe prima pagina a site-ului web. Printre aceste exemple pozitive se numără: Berlin Charité (www.charite.de), Facultatea de Medicină din Hannovra  (www.mh-hannover.de), Clinica Ortenau (www.ortenau-klinikum.de), sau Clinica de Stat din Karlsruhe (www.klinikum-karlsruhe.com). Toate acestea oferă informaţii despre gripă, vaccinare şi riscuri de contaminare. La aceste exemple pozitive, se adaugă eforturile unor case de asigurări precum www.dak.de şi www.aok.de.

Informaţii despre păduchi dar nici un cuvânt despre gripă

Printre principalii actori din Sănătate domină o mare tăcere. Această situaţie este mai ales caracteristică clinicilor universitare, care nu consideră acesta o oportunitate de a-şi lămuri vizitatorii web în mod detaliat cu privire la actualul context. Pe site-urile acestor clinici, fie pe prima pagină sau la secţiunea de actualităţi, se găsesc comunicate de presă despre teme bizare precum: "Aflaţi cum locuiesc purecii şi păduchii", "Acţiune de donare de sânge de Halloween", însă niciun cuvânt despre gripă. În cel mai bun caz, aflăm despre vaccinarea personalului clinicii, sau găsim un link ascuns către Institutul Robert Koch şi atât.

Acestă situaţie este bizară, în condiţiile în care mulţi pacienţi doresc să se informeze ditect de la sursă, ca atare de la experţi. 

Politica de informare 2.0 – modelul SUA

Ajunge o privire către SUA pentru a realiza potenţialul informării online în legătură cu riscurile gripei porcine. Nicio clinică mare nu ratează oportunitatea de a-şi informa pacienţii în mod amănunţit, direct de pe propria pagină web şi fără trecerea prin clasicile mass media. Iată câteva astfel de exemple:
- Mayo Clinic (www.mayoclinic.com)
- Cleveland Clinic (cchealth.clevelandclinic.org)
- John Hopkins Hospital (www.hopkinsmedicine.org)
- sau Beth Israel Deaconess Medical Center (www.bidmc.org)


Traducere şi adaptare: Antonia Ursatti, Forum for International Communications. În original, "Schweinegrippe und Kommunikation 2.0 - Das Schweigen der deutschen Kliniken", apărut în PR-Journal.de, Noiembrie 2009
Copyright 2009 Forum for International Communications pentru versiunea în limba română. Text reprodus cu acordul redacţiei www.pr-journal.de.

Pin It

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site