08082020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari NetCamp: Cum să-ţi dezvolţi un Startup în 48 de ore

NetCamp: Cum să-ţi dezvolţi un Startup în 48 de ore

Pin It
netcampAntreprenorii online s-au întâlnit la Hotel Marriott miercuri, 9 decembrie, la conferinţa care a încheiat cele trei zile de NetCamp, tabăra de internet şi social-media. Cel mai important eveniment dedicat dezvoltării de proiecte web a implementat conceptul londonez Launch 48, în care trei idei de business au fost selectate, dezvoltate în 48 de ore şi prezentate în ce-a de-a treia zi a evenimentului, ca o lecţie de urmat pentru dezvoltarea unui Start-Up.

Antreprenori din România precum Marius Ghenea, Costin Raiu – Chief security expert, KASPERSKI Lab EEMEA, Zoli Herczeg, Partner Evanghelist & National Technology Officer, Microsoft Romania şi Silviu Sîrbu, Limehost.ro au vorbit în deschiderea conferinţei despre schimbările care influenţează dezvoltarea web astăzi.

Romania se confruntă cu un handicap în ceea ce priveşte percepţia antreprenoriatului pentru că puterea exemplului nu există. Dacă în multe alte ţări antreprenoriatul se învaţă în familie, la noi este văzut ca ceva diferit, dar nu neapărat de dorit. Se merge mai degrabă pe ideea de a fi un om ca oricare altul, iar cei care ajung în poziţii de lideri, de cele mai multe ori nu-şi asuma riscuri.

În viziunea lui Marius Ghenea, pentru a începe o afacere, ideea trebuie să fie pe “valul” de business, adică în zonele de creştere şi revenire, iar cele mai importante caracteristici ale unui antreprenor trebuie să fie entuziasmul, perseverenţa, determinarea, responsabilitatea şi capacitatea de a lua decizii. Pasiunea vine înainte, restul se învaţă.

Ghenea numeşte atragerea finanţării unul dintre cele mai dificile momente din lansare unei idei de business din cauza problemei de înţelegere dintre antreprenori, angel investors (antreprenor care a reuşit să lichidizeze niste finanţe şi vrea să le reinvestească) şi venture capitalists.

Zoli Herczeng, Microsoft, a vorbit despre dezvoltarea web şi despre problemele pe care le ridică terminologia web atunci când dezvoltarea business-ului tău depinde de acestea. Pornind de aici, a explicat ce înseamă şi care este logica aplicaţiei cloud computing şi avântul de creştere al site-urilor noi cu care se confruntă piaţa din România, dar şi al celor infectate.

Expertiza internaţională a venit din partea lui Philip Schwarzmann, manager de comunicare şi social media la Nokia, care ne-a împărtăşit know-how-ul şi modul în care folosesc marile companii platformele web. Corporaţiile apelează la mediile sociale atunci când există neîncredere, atunci când se află în căutare de oportunităţi sau atunci când vor să aibă o poziţie stabilă.

Exemplul său concret este deschiderea Nokia către publicul ţintă prin diferite abordări ale media sociale. Pe de o parte foloseşte blogul oficial Nokia Conversation şi modelul Pesh, în  care activităţile social media sunt împărţite în grupuri mai mici care oferă posibilitatea membrilor comunităţii să facă recomandări. Pe forumurile de discuţii ale Nokia utilizatorii pot accesa rapid informaţii.

În acelaşi timp toţi angajaţii sunt îndreptăţiţi să comunice cu publicurile Nokia.”Blogging outside the company” este în acelaşi timp o tehnică de educarea angjaţilor asupra comunicării de brand. Oricare dintre angajaţi îşi poate construi blog personal, powered by Nokia, pentru a prezenta informaţii sau Nokia video Hub, un fel de youtube personalizat, unde se uploadează clipuri despre companie menite să devină publice.
Prezenţa în SecondLife a Nokia aduce un beneficiu activităţii interne a companiei. Atunci când angajaţii sunt în ţări diferite, cea mai la îndemână cale de a se întâlni este SecondLife.

De ce să fii activ în mediile sociale? Pentru că este un mod de a fi prezent, de a-ţi seta scopuri de atins şi de a comunica nişte avantaje ale produselor promovate atunci când cele 30 de secunde ale spoturilor nu sunt de ajuns. Dar există şi riscuri. Brandul are nevoie să-şi păstreze consistenţa pentru a fi credibil. Există peste 100 de conturi diferite pe Twitter ale Nokia care nu au nicio legătură cu adevărata companie, ceea ce dezorientează publicul.

Partea a doua a evenimentului a constat în trei workshopuri paralele, după ce sevinde.ro, decily.com şi openmycv.com au fost prezentate ca cele trei idei de business câştigătoare. Antreprenori din România şi-au împărtăşit experienta şi sfaturile asupra paşilor de urmat pentru a porni un Startup. Direcţiile abordate au fost modul de dezvoltare a unui business privit dintr-o perspectivă generală la Startup School BCR şi ceva mai specializate la Better e-commerce şi Future Web.

O reţetă de succes pentru un Startup nu există, dar există încercări şi riscuri din care nu ai ce să pierzi. Vlad Stan, Co-founder Seed Money spune că trebuie să te bucuri de greşeli. E semn că nu ai fost doar observer, ci ai fost player, ai avut o viziune clară despre ceva ce vrei să obţii şi ai reuşit să convingi un investitor că ideea ta este mareaţă, dar fezabilă. Tocmai de aceea sunt de preferat marile eşecuri în faţa succeselor mediocre. 

Relevantă într-un business este partea financiară şi trebuie să se ţină cont de cele trei elemente de bază pentru evoluţia business-ului: Profit&Loss Statement, bugetul şi cash flow-ul. Un management bun al acestora trebuie să ducă la multiplicarea veniturilor.
La fel de important este managementul resurselor umane şi modul în care se ajunge la optimizarea rezultatelor prin capacitatea de a alege echipa potrivită pentru poziţia în care se integrează cel mai bine printr-o comunicare constantă atât internă cât şi externă.

Pentru că, a concluzionat Dragoş Manac, adviser to Technology Startups, orice problemă apărută se dovedeşte a fi una de management în final.
A consemnat Georgiana Stanciu, Editor PR Romania

Pin It

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site