09082020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Liderii de opinie se declară în favoarea lobby-ului, sub rezerva transparenţei

Liderii de opinie se declară în favoarea lobby-ului, sub rezerva transparenţei

Pin It
transparentaÎn întreaga Europă, 48% dintre liderii politici sunt de pürere că lobby-ul are o contribuţie pozitivă la procesul democratic. Acest procent a fost mult mai ridicat în ţări precum Ungaria şi Italia, unde 67% dintre respondenţi privesc lobby-ul într-un  mod pozitiv. Cu toate acestea însă, în Polonia doar 3% din persoanele intervievate consideră că lobby-ul are un impact pozitiv asupra democraţiei.

Studiu a fost realizat de Burson-Marsteller în 15 state europene şi în rândul comunităţii politice de la Bruxelles. Studiul a identificat decalaje semnificative între diferitele state în ceea ce priveşte modul în care elitele politice percept şi acceptă activitatea de lobby ca parte a procesului de decizie.

"Variaţiile mari în modul de percepţie a acestei activităţi de către clasa politică din diferite ţări europene are implicaţii clare asupra modului în care persoanele care fac lobby trebuie să acţioneze în respectivele state,” spune Jeremy Galbraith, Preşedinte al Burson-Marsteller, divizia EOMA. “Acest studiu ne-a ajutat să ne îmbogăţim cunoştinţele cu privire la tehnicile de lobby dovedite eficace şi ne furnizează un ghid util în percepţiile politicienilor şi a oficialilor din Europa.”


Transparenţa demersurilor de lobby a reprezentat de asemenea o tematică importantă a studiului. Aproape două treimi (64%) dintre toţi respondenţii din Europa consideră că cei care fac lobby trebuie să se auto-identifice în mod clar, împreună cu interesele pe care le reprezintă. Pentru majoritatea organismelor de reglementare la nivel naţional şi european, existenţa unei declaraţii de interese care să corespundă activităţii de lobby este o condiţie prealabilă. Dar din nou, rezultatele au diferit de la ţară la ţară.

În Spania, doar 26% dintre respondenţi au considerat transparenţa o condiţie prealabilă, comparativ cu 83% în Grecia.

Constatările mai ilustrează şi o eficacitate mult sporită a lobby-ului făcut în domenii economice şi industriale, comparativ cu cel al ONG-urilor, în toate sectoarele de activitate, cu excepţia bunurilor de larg consum, produselor alimentare şi băuturilor, unde eficacitatea lobby-ului este egală. Asociaţiile de comerţ de dovedesc a fi cel mai eficace grup de lobby, urmate de sindicate şi companii. ONG-urile ocupă locul patru, înaintea consultanţilor în public affairs.

Siim Kallas, Comisar European pentru Administraţie, Audit şi Anti-fraudă, adaugă: "Acest raport le oferă celor care doresc să facă lobby o perspectivă asupra celor mai eficace tehnici şi canale: arată că sunt şanse mai mari ca oficialii din domeniul public să asculte un lobby făcut transparent, cu un mesaj axat pe domeniul lor de interes. Acest lucru mă linişteşte şi ar trebui să reprezinte o garanţie şi pentru public." Comisarul Kallas este şi cel care a elaborat „Cuvântul înainte” pentru acest studiu.



Sursa: Raport Holmes
Pin It

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site