06082020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Burson-Marsteller: Doar jumătate dintre companii au un plan de criză

Burson-Marsteller: Doar jumătate dintre companii au un plan de criză

Pin It
dominoDeşi 60% dintre factorii de decizie din companii au parcurs în cariera lor o criză şi mai bine de jumătate dintre ei s-au confruntat cu o criză în ultimul an, doar 53% beneficiază în prezent de un plan de criză, conform celui mai recent studiu asupra nivelului de pregătire pentru o criză, realizat de Burson-Marsteller. Studiul a scos în evidenţă şi un consens cvasi-generalizat în rândul liderilor din afaceri care consideră că natura incontrolabilă şi incertitudinea aferentă crizei generează ameninţări grave la adresa reputaţiei companiei.
Conform BM, o companie care este bine pregătită poate să economisească chiar o treime din costul mediu al depăşirii crizei, comparativ cu altele care nu sunt pregătite, în parte şi datorită faptului că perioada medie de redresare este cu două luni mai scurtă (o medie de şapte luni, faţă de nouă luni).

“Acest studiu ne arată că nivelul de pregătire pentru criză afectează rezultatele financiare ale companiei,” spune Jeremy Galbraith, Preşedinte al Burson-Marsteller, Divizia Europa, Orientul Mijlociu şi Africa. “Lucrăm împreună cu clienţii noştri pentru a-i ajuta să relaţioneze şi să comunice eficient cu grupurile cointeresate atunci când loveşte criza şi să implementeze o abordare bazată pe dovezi faptice în comunicarea pe timp de criză”.


Anders Bylund, Şeful departamentului de practică în timp de criză pentru zona EOMA adaugă: „Într-o eră a incertitudinii, cu plaje de factori interesaţi din ce în ce mai complexe şi o viteza mare de derulare a evenimentelor, determinată de digitalizare şi globalizare, pregătirea pentru criză este mai importantă ca niciodată. Evaluarea riscurilor, planificarea şi formarea echipelor de criză ajută companiile să gestioneze riscurile, să protejeze capitalul în relaţie cu principalii factori de risc şi să limiteze impactul negativ asupra rezultatului financiar.”

Una dintre constatările studiului a fost că o afacere fără un plan de criză se poate aştepta să fie lovită mai puternic în ceea ce priveşte pierderea veniturilor şi concedierile colective, decât companiile pregătite. Alte consecinţe ale crizei pot include scăderea preţurilor acţiunilor, pierderea reputaţiei, pierderea încrederii mass-media şi/sau a publicului şi acţiuni în instanţă iniţiate de persoane private sau grupuri.


Sursa: Holmes Report. Traducere şi adaptare din engleză Simona Gugiuman, Casa de Traduceri.
Pin It

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site