28032024

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR

Cum poate un specialist în PR scoate din minţi un ziarist. Ghid de [ne]bune practici în PR

patricia_frederencoLuminaţii ne-au lăsat mii de cărţi despre conduita în relaţiile publice şi regulile care sunt ca aerul în acest domeniu. Că au mâncat sau nu toţi profesioniştii danubiano-pontici teoria pe pâine în tandem cu practica nu ştiu, dar cert este că relaţia cea de toate zilele a jurnaliştilor cu specialiştii în comunicare ne spune că banalităţile din manualele de introducere în PR nu sunt chiar banalităţi. Cel puţin nu pentru unii. Oricât de expirat ar putea părea subiectul, nu este, iar dacă am pleca puţin mai mult urechea la ofurile ziariştilor, am vedea că avem o mare problemă.

Citeste mai mult...

Media Relations: Cum faci lucruri vechi în stil nou?

oana_bulexaEvoluţia rapidă din ultimii ani a domeniului comunicării i-a făcut pe mulţi să vorbească despre cum se redefineşte industria PR-ului, despre cum a trecut dincolo de graniţa clasicului, despre cum ne-am indepărtat deja la ani lumină de banalul comunicat de presă şi am învăţat să facem lucruri noi şi mult mai sofisticate. Nimic mai adevărat.

Citeste mai mult...

The Account Manager Is Dead. Long Live the Catalyst.

Consumatorul se schimbă, comunicarea se reinventează şi la fel şi noi la GolinHarris. Pentru a răspunde nevoilor tot mai specifice ale clienţilor am trecut la începutul acestui an la un nou model de business, prin crearea unei structuri noi de agenţie, bazată pe modele şi instrumente proprii, inovatoare.

Citeste mai mult...

Camera de Gardă de pe Facebook

alina_melescanuPacienţi nu întâlnim doar la recepţiile policlinicilor sau pe stradă, ei există şi virtual. Nu e nevoie de cartelă de metrou, de plin la maşină sau de taxi pentru a ajunge on-line.  Cu un simplu click, oricine poate ajunge pe google şi, din ce în ce mai mulţi pacienţi, ajung la "camera de gardă de pe Facebook".

Citeste mai mult...

'The Rewards of Awards' – câteva gânduri marca Bernays

shelley-and-bernaysFolosim decernarea Sabre Awards drept prilej si scormonim in nepretuita arhiva Bernays ... Iata ce gandea marele maestru in martie 1983, la varsta de 91 de ani, intr-un interviu acordat AdEst, despre rostul distinctiilor unei bresle.

Citeste mai mult...

Ce face şi ce nu face PR-ul. Articol pentru părinţii noştri

raluca_crisanPărinţii mei m-au întrebat de câteva ori ce fac eu de fapt la serviciu, ce lucrez şi cu ce folos. Colegii mei au primit acasă aceleaşi întrebări. Cred că lor, părinţilor noştri pentru care "piariştii" sînt călugări catolici, le datorăm o explicaţie.

Citeste mai mult...

Ce nu înveţi în facultate şi probabil nici nu o să înveţi

razvan_nastaseSe fac mai mult de şapte ani de la primul moment când am ţinut să mă eliberez cumva “public” de chestiunea asta. Să o împart şi cu alţii. Atunci, când am pus piciorul într-o agenţie de PR, gândeam un avertisment sau un fel de trezire la realitate pentru următoarea “tranşă” de viitori PR-işti. După atâţia ani, mai “bătrân”, treaba îmi pare mai mult un testament.

Citeste mai mult...

PR sau Patriotic Relations

claudia_liuteAş vrea sa vorbesc puţin despre comunicatorii români. Nu despre oameni de PR, piarişti, spin doctors sau cum mai suntem numiţi în funcţie de cine ne descrie, ci despre simpli comunicatori. Alăturarea dintre "simplu" şi "comunicator" este în adins aleasă pentru a arăta cât de naturală este acţiunea de a comunica. Şi totuşi, nu este simplă deloc.

Citeste mai mult...

5 provocări în PR

octav_stefanÎn orice discuţie despre provocări apare invariabil şi raportarea la oportunităţi. Fiecare provocare este şi o oportunitate,  atât din perspectiva dezvoltării profesionale cât şi sub aspectul competitivităţii pe piaţă. Fără a alcătui un top, am prezentat mai jos cinci dintre cele mai frecvente provocări cu care se confruntă un specialist PR, încă de la începutul carierei, şi care nu îi ocolesc nici pe cei mai experimentaţi.

Citeste mai mult...

Comunicăm, informăm, spunem … ne aude cineva?

andreea_lascuSe pare că da, cineva ne aude, chiar ne şi ascultă. Pentru că altfel poate de a doua zi ar trebui să ne căutăm altă ocupaţie.

Citeste mai mult...

Schimbarea la faţă a obiectivelor de PR

daniel_amzarNu este o noutate pentru nimeni că există cazuri în care companiile nu se decid unde ar trebui aranjat departamentul de PR în organigramă şi, în consecinţă, ce rol ar trebui să aibă acesta pentru atingerea ţelului suprem al firmei, acela de a face bani.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP