29032024

Back Eşti aici:Home Opinii Seniori despre PR

Cercetări recente sugerează că agenţiile mainstream nu sunt încă pregătite pentru social media

paul_holmes2Am vociferat destul de tare în decursul ultimului an, predicând că agenţiile digitale neafiliate sunt doar o formă de tranziţie - o soluţie temporară care este atrăgătoare doar pentru că mulţi marketeri rămân surprinzător de naivi în ceea ce priveşte social media.

Citeste mai mult...

PR stunt - noul tip de jurnalism?

Agenţiile de PR ies din „constrângerile” tradiţionale şi încep să se adreseze direct consumatorului, intrând tot mai mult pe teritoriul deţinut de agenţiile de publicitate şi trusturile mass media. Marile agenţii concep deja campanii care merg direct la consumator, care îl implică şi îl cointeresează deopotrivă. Trendul este deja cu noi de ceva vreme, iar agenţia care se va mişca cel mai repede şi va reuşi să îl securizeze şi să-şi educe clienţii în acest spirit va fi cea care va avea cel mai mult de câştigat.

Citeste mai mult...

Clientul nostru, Regele nostru. Sau?

Dorinţa unor clienţi de a fi trataţi ca Stăpăni, ba mai mult ca Regi, poate dăuna grav relaţiei tale cu ei şi mai ales succesului pe care încerci să-l zideşti în cariera ta de PR-ist. Profesia noastră cere respect, însă un alt tip de respect decât cel pe care îl întâlneşti într-un magazin de haine, unde câte o minciună nevinovată te ajută să vinzi repede şi să-ţi atingi targetul pe ziua respectivă. În PR lucrurile stau altfel. Aici ne întâlnim cu relaţii.

Citeste mai mult...

POLITIC VS. COMERCIAL sau viaţa consultanţilor de comunicare pe 3 variabile: timpul, independenţa şi autoritatea

raluca_mihalachioiuS-a vorbit mult despre consultantul de comunicare politică în România, dar aproape niciodată în comparaţie cu ruda sa mai apropiată, specialistul cu expertiză în arii puţin mai “laice”, adică în comunicarea comercială. Cei doi nu sunt specii total diferite, care se nasc şi evoluează separat. Domeniile sunt strâns legate, iar tacticile folosite sunt transferate de la unul la celălalt.

Citeste mai mult...

Cine pe cine educă sau are nevoie PR-ul de părinţi educaţi?

M-am întrebat tot timpul dacă în domeniul PR e de ajuns să ai o educaţie în acest sens, să-ţi cunoşti bine jobul, sau e o condiţie ca şi cei cu care lucrezi in-house să aibă idee despre principiile de bază ale acestui tool? Sunt îndeajuns de educaţi cei care au în mâini o jucărie ca PR-ul sau e chiar treaba specialiştilor practicanţi să le explice cum trebuie întoarsă cheiţa şi cât de frumos va merge maşinăria, întocmai cum scrie în prospect?

Citeste mai mult...

Cum să faci PR în domeniul IT...

În ceea ce priveşte PR-ul pentru domeniul IT, diferenţa esenţială stă în faptul că, pe lângă generarea de articole şi ştiri, ai de gestionat produse pentru laboratoarele de teste ale revistelor de specialitate. Aceste produse trebuie cunoscute, înţelese, promovate în funcţie de diferenţiatoarele lor, prezentate în cea mai bună lumină. Fără a te transforma într-un “geek” tehnologic, în calitate de consultant PR pentru clienţii din zona IT este important să înţelegi şi să crezi în produsele pe care le promovezi.

Citeste mai mult...

Este momentul ca departamentele de marketing şi relaţii publice să lucreze împreună

Există în rândul oamenilor de afaceri opinia că publicitatea şi PR-ul sunt domenii diferite şi că o investiţie în publicitate este fundamental diferită de una în PR. Pradă acestui mit, multe companii au ratat oportunitatea de a folosi în campaniile de comunicare puterea conjugată a celor două domenii ale comunicării de afaceri.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP