25102020

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR Weblog-urile şi comunicarea cu angajaţii. Întrebări etice pentru relaţiile publice corporatiste

Weblog-urile şi comunicarea cu angajaţii. Întrebări etice pentru relaţiile publice corporatiste

Index articole

Sunt blogurile angajaţilor bune sau rele?

Potrivit unui articol apărut în Business Week în 2004, companii precum Microsoft, Del şi Sun şi-au încurajat angajaţii să îşi creeze bloguri, citând beneficii precum:
•    "Într-o lume cu media fragmentate, jurnalele online ale angajaţilor pot constitui un mediu seducător de a atrage clienţii în conversaţii"
•    "Sunt atrăgătoare - cititorii revin de mai multe ori pe zi. Iar post-urile primesc link-uri către alte site-uri, ceea ce le amplifică impactul."
•    "Sunt eficiente. Angajaţii pot să posteze întrebări legate de munca lor şi să primească feedback imediat."
•    "Sunt gratuite. Blogurile pot servi pe post de focus grup global, lasând angajatii să ştie exact ceea ce vor clienţii."
•    "Sunt bine realizate şi pot umaniza monştrii fără chipuri. The Evil Empire of Redmond  poate deveni locuinţă pentru "The Scobleizer", cel mai faimos blogger  Microsoft."

Michelle Conlin şi Andrew Park (2004) sunt de părere că mulţi manageri încurajează angajaţii să îşi creeze blog, în vederea stabilirii unor relaţii interpersonale cu alţi angajaţi şi/sau clienţi. David Weinberger (2002), co-autor al lucrării "The Cluetrain Manifesto: The End of Business as Usual" spune că blogurile angajaţilor stabilesc legături "prin fiinţe umane reale, ce vorbesc ca şi fiinţe umane reale, ceva ce companiile au uitat."

Chiar dacă unele companii îşi incurajează angajaţii să îşi creeze blog, altele nu o fac. Anderson şi Mayfield (2005) susţin că unele companii care în prezent încurajează blogging-ul precum Dell, Hewlett-Packard, Honeywell International, IBM, Microsoft, Sun Microsystems, Viacom, Xerox. Anderson, editorul Wired Magazine, şi Mayfield, autorul Socialtext, colaborează la un proiect de indexare a blogging-ului corporatist. The Ragan Report (20 februarie 2006) susţine că unele companii înregistrează persoanele care deţin bloguri şi spune că IBM are "mai mult de 15.000 de angajaţi înregistraţi care şi-au creat bloguri"(p.6).

Multe organizaţii nu încurajează angajaţii să îşi creeze blog, din teama că aceştia ar putea abuza de blogurile lor, comunicând informaţii negative despre companie sau face schimb de informaţii confidenţiale.

Potrivit The Ragan Report (14 noiembrie 2005), chiar dacă blogging-ul în rândul angajaţilor reprezintă la ora actuală un fenomen semnificativ, multor companii nu le place ideea ca angajaţii lor sa deţină bloguri, compania neputând controla mesajele acestora. Consultantul Allan Jenkins este de părere că mulţi comunicatori se tem de blogurile angajaţilor, "fiind refractari la a da frâu liber comunicării." Pe de altă parte, Conlin şi Park (2004) susţin că multe companii sunt dornice să renunţe la acest control al mesajului, deoarece realizează că angajaţii care deţin bloguri pot dezvolta relaţii cu clienţii. Oricum, Dan Gillmor (2004) este de părere că şi companiile vor încerca inevitabil să coopteze bloguri.

Parteneri

Logo Vodafone    BT Logo Aliniat Central          Oxygen Logo nou     BDR 25 years logo web