29102020

Banner BDR JA News
Back Eşti aici:Home Opinii

Lecţii de comunicare în metrou

irina_patruSau despre deosebirea dintre “a privi “ şi “a vedea”, “a asculta” şi “a auzi”


În metrou vezi şi auzi vrute şi nevrute. Aparent, e doar o mulţime pestriţă de oameni, aflată permanent într-un zumzet fără sens. Cei mai mulţi dintre noi aleg să se izoleze. În spatele unei cărţi, cu căştile în urechi, răsfoind presa pe mobil sau verificând statusurile de Facebook. Cam asta fac şi eu. E cea mai comodă şi plăcută variantă.

Citeste mai mult...

Jurnal de agenţie Saatchi & Saatchi PR

ilustratie_ss_echipaOricât de stereotip ar parea, o zi obişnuită de muncă începe încă din pat cu verificatul mailurilor şi monitorizările pe BlackBerry, un accesoriu asociat adeseori acestei meserii, chiar şi acum în era de dominaţie a Iphone-ului .

Citeste mai mult...

Cum poate un specialist în PR scoate din minţi un ziarist. Ghid de [ne]bune practici în PR

patricia_frederencoLuminaţii ne-au lăsat mii de cărţi despre conduita în relaţiile publice şi regulile care sunt ca aerul în acest domeniu. Că au mâncat sau nu toţi profesioniştii danubiano-pontici teoria pe pâine în tandem cu practica nu ştiu, dar cert este că relaţia cea de toate zilele a jurnaliştilor cu specialiştii în comunicare ne spune că banalităţile din manualele de introducere în PR nu sunt chiar banalităţi. Cel puţin nu pentru unii. Oricât de expirat ar putea părea subiectul, nu este, iar dacă am pleca puţin mai mult urechea la ofurile ziariştilor, am vedea că avem o mare problemă.

Citeste mai mult...

Media Relations: Cum faci lucruri vechi în stil nou?

oana_bulexaEvoluţia rapidă din ultimii ani a domeniului comunicării i-a făcut pe mulţi să vorbească despre cum se redefineşte industria PR-ului, despre cum a trecut dincolo de graniţa clasicului, despre cum ne-am indepărtat deja la ani lumină de banalul comunicat de presă şi am învăţat să facem lucruri noi şi mult mai sofisticate. Nimic mai adevărat.

Citeste mai mult...

The Account Manager Is Dead. Long Live the Catalyst.

Consumatorul se schimbă, comunicarea se reinventează şi la fel şi noi la GolinHarris. Pentru a răspunde nevoilor tot mai specifice ale clienţilor am trecut la începutul acestui an la un nou model de business, prin crearea unei structuri noi de agenţie, bazată pe modele şi instrumente proprii, inovatoare.

Citeste mai mult...

Camera de Gardă de pe Facebook

alina_melescanuPacienţi nu întâlnim doar la recepţiile policlinicilor sau pe stradă, ei există şi virtual. Nu e nevoie de cartelă de metrou, de plin la maşină sau de taxi pentru a ajunge on-line.  Cu un simplu click, oricine poate ajunge pe google şi, din ce în ce mai mulţi pacienţi, ajung la "camera de gardă de pe Facebook".

Citeste mai mult...

'The Rewards of Awards' – câteva gânduri marca Bernays

shelley-and-bernaysFolosim decernarea Sabre Awards drept prilej si scormonim in nepretuita arhiva Bernays ... Iata ce gandea marele maestru in martie 1983, la varsta de 91 de ani, intr-un interviu acordat AdEst, despre rostul distinctiilor unei bresle.

Citeste mai mult...

Ce face şi ce nu face PR-ul. Articol pentru părinţii noştri

raluca_crisanPărinţii mei m-au întrebat de câteva ori ce fac eu de fapt la serviciu, ce lucrez şi cu ce folos. Colegii mei au primit acasă aceleaşi întrebări. Cred că lor, părinţilor noştri pentru care "piariştii" sînt călugări catolici, le datorăm o explicaţie.

Citeste mai mult...

Ce nu înveţi în facultate şi probabil nici nu o să înveţi

razvan_nastaseSe fac mai mult de şapte ani de la primul moment când am ţinut să mă eliberez cumva “public” de chestiunea asta. Să o împart şi cu alţii. Atunci, când am pus piciorul într-o agenţie de PR, gândeam un avertisment sau un fel de trezire la realitate pentru următoarea “tranşă” de viitori PR-işti. După atâţia ani, mai “bătrân”, treaba îmi pare mai mult un testament.

Citeste mai mult...

PR sau Patriotic Relations

claudia_liuteAş vrea sa vorbesc puţin despre comunicatorii români. Nu despre oameni de PR, piarişti, spin doctors sau cum mai suntem numiţi în funcţie de cine ne descrie, ci despre simpli comunicatori. Alăturarea dintre "simplu" şi "comunicator" este în adins aleasă pentru a arăta cât de naturală este acţiunea de a comunica. Şi totuşi, nu este simplă deloc.

Citeste mai mult...

5 provocări în PR

octav_stefanÎn orice discuţie despre provocări apare invariabil şi raportarea la oportunităţi. Fiecare provocare este şi o oportunitate,  atât din perspectiva dezvoltării profesionale cât şi sub aspectul competitivităţii pe piaţă. Fără a alcătui un top, am prezentat mai jos cinci dintre cele mai frecvente provocări cu care se confruntă un specialist PR, încă de la începutul carierei, şi care nu îi ocolesc nici pe cei mai experimentaţi.

Citeste mai mult...

Comunicăm, informăm, spunem … ne aude cineva?

andreea_lascuSe pare că da, cineva ne aude, chiar ne şi ascultă. Pentru că altfel poate de a doua zi ar trebui să ne căutăm altă ocupaţie.

Citeste mai mult...

Pi2 PR: Jurnal în ROZ şi GRI

mirela_pituNu încape nicio îndoială că viaţa într-o agenţie de PR este desenată în ROZ şi GRI. Lucrăm într-unul din puţinele domenii în care trecem în decursul unei zile de la agonie la extaz şi din nou la agonie pentru a ajunge din nou la extaz. Şi le trăim pe toate la intensitate maximă pentru că aşa e normal, suntem cei din linia 1. Suntem primii care ne bucurăm de o lansare reuşită şi primii la care sună telefonul la 6 dimineaţa când intervine o situaţie de criză.

Citeste mai mult...

Schimbarea la faţă a obiectivelor de PR

daniel_amzarNu este o noutate pentru nimeni că există cazuri în care companiile nu se decid unde ar trebui aranjat departamentul de PR în organigramă şi, în consecinţă, ce rol ar trebui să aibă acesta pentru atingerea ţelului suprem al firmei, acela de a face bani.

Citeste mai mult...

Jurnal de agenţie McCann PR

mccanneri_1Reţeta unei bune comunicări este să înţelegem că nu există oameni buni sau răi, ci oameni cu mai multă sau mai puţină experienţă ... şi răbdare de ambele părţi.

Citeste mai mult...

Ziariştii copy-paste şi relaţiile publice

andrei_aronetAm auzit des din partea scriitorilor de comunicate de presă o replică despre ziarişti cel puţin ciudată: !A publicat comunicatul exact aşa cum l-am scris. Măcar a scris ce am vrut!". Am păţit-o şi eu, doar că nu m-am bucurat prea tare: comunicatul de presă a apărut cuvânt cu cuvânt în ziar; alteori textul trimis a fost publicat… sub semnătura mea, de parcă aş lucra acolo.

Citeste mai mult...

Jurnal de agenţie Graffiti PR. Sau încercare de dialog cu stakeholderii

foto_jurnal_graffitiprSunt sigur că a fost un moment în viaţa voastră de PR-işti când aţi încercat fără succes să le explicaţi părinţilor voştri cu ce vă ocupaţi … Şi vă mai lăudaţi că sunteţi oameni de comunicare
Eu unul am început să mă întreb în ultimul an şi ceva cum o să explice fi-miu când o să înceapă şcoala ce face taică-su toată ziua la Graffiti PR ...

Citeste mai mult...

Conferinţe de presă la Bruxelles

dan_lucaDacă vorbim de informaţii despre UE şi despre funcţionarea sistemului comunitar, inevitabil, Bruxelles e primul nume care ne vine în minte. Cele aproximativ 100.000 de persoane din Bruxelles-ul european interacţionează enorm, şi nu este de mirare că avem aproape 100 evenimente pe zi despre politicile europene în Bruxelles, dar nu numai.

Citeste mai mult...

Behind IMAGE. Jurnal de agenţie

image-pr_2Scriem... media pitching stories, mailuri, strategii, rapoarte... scriem mult, cu şi din pasiune în fiecare zi. Pentru o clipă, însă, când a venit timpul să scriem despre noi, am avut un moment de ezitare şi emoţie totodată... Sunt atâtea de spus despre cum se desfăşoară o zi la IMAGE, pentru că fiecare zi este diferită la noi.

Citeste mai mult...

Fără temeri există doar reuşită

george_badinaUn test propriu şi o verificare dacă pot concepe şi scrie o campanie de relaţii publice care să fie apreciată. Aşa am început să scriu campania mea pentru Junior PR Award, ediţia a IX-a. Mi-am ales un client pe care îl cunosc foarte bine. Consider că nu poţi face relaţii publice cu succes dacă nu cunoşti îndeaproape obiectivele business-ului clientului, oamenii săi, cultura organizaţională, brandul şi nevoile acestuia.

Citeste mai mult...

Cum să fii Free. Jurnal de agenţie Free Communication

freecommunication_2Ziua la Free Communication începe în mod natural cu o cafea tare şi o dezbatere pe noutăţile de la gazetă. Deşi avem o imaginaţie bogată, ne păstrăm puternic ancoraţi în realitate. Nu durează mult şi ne avântăm în vâltoarea mailurilor, deadline-urilor, a checklist-urilor şi bugetelor pe care nu ne oprim cât e ziua de lungă din a le presăra cu idei.

Citeste mai mult...

Parteneri

Logo Vodafone    BT Logo Aliniat Central          Oxygen Logo nou     BDR 25 years logo web