15062024

Back Eşti aici:Home Interviuri

Când brandul pentru care faci PR e o vedetă

Edi EnacheSmiley, Inna, Antonia şi Loredana sunt nume care nu au nevoie de prezentare. V-aţi gândit însă ce presupune să faci PR pentru aceste branduri? Noi am fost curioşi să aflăm ce înseamnă să faci PR pentru o vedetă şi am stat de vorbă cu Edi Enache care face PR pentru Adrian Sînă şi Akcent de un an şi jumatate. Experienţa sa în PR şi PR online a început în august 2009 cu Andreea Bălan şi Keo. De-a lungul anilor a colaborat cu Proconsul, Anna Lesko, Blaxy Girls. Din 2011 colaborează cu Marius Nedelcu (ex-Akcent) pentru care face strategie de comunicare şi marketing.

Citeste mai mult...

Marea, marea şi exerciţii de PR

Adrian MontBlancCe au în comun o monografie despre scafandri, proiecte de PR, o ascensiune pe Mont Blanc, un ghid turistic al oraşului Constanţa şi un blog despre viaţă, oameni şi locuri? Toate poartă semnătura lui Adrian Siea, căpitan comandor în marină şi om de PR, răsplătit inclusiv la Romanian PR Award 2012 pentru activitatea sa profesională. Adrian deschide astăzi o serie inedită de interviuri cu oameni de PR din domenii de activitate ceva mai ‘insolite’ şi mai puţin explorate, rubrică realizată cu sprijinul GMP PR. Vă invităm să descoperiți chipuri noi din breasla comunicatorilor și să vă lăsați inspirați de experiența lor.

Citeste mai mult...

În dialog cu Diana Lupescu, Junior Brand Manager Peroni

diana lupescuDacă ar fi să enunț printr-un cuvânt începutul drumului alături de Peroni, aș spune CURAJOS! Anul acesta, împreună cu echipa mea, am pus bazele primului parteneriat cu Romanian Design Week, singurul eveniment național dedicat lumii fascinante a designului și în același timp, am pus temelia primului proiect dedicat în întregime conținutului de brand – blogul Peroni Diario. (Diana Lupescu)

Citeste mai mult...

În dialog cu Corina Ozon despre autenticitate şi puterea cuvântului în PR

corina ozonNu ştiu dacă schimbând locul, Corina şi-a schimbat norocul, aşa cum pretinde zicala. Dar uitându-mă la traseul ei profesional, constat că această primă întorsătură pe care a luat-o destinul ei are de-a face cu o mutare din loc. Timişoreanca adoptată cu dragoste de Bucureşti, aşa cum îi place să se prezinte, ne provoacă să redescoperim rolul de comunicator prin filtrul unui temperament autentic, vioi şi sensibil. (D.O.)

Citeste mai mult...

Secunda de Aur cu Alina Damaschin şi Eliza Rogalski

agentiaanului_final8 campanii care au primit 9 premii și 19 nominalizări în cadrul Romanian PR Award și distincția de Agenția Anului. Ce reprezintă pentru Rogalski Damaschin Public Relations acest premiu și ce aduce cu el?

Alina Damaschin: Înseamnă rezultatul unui an de muncă bună și constantă, în care ne-am concentrat mai mult pe rezultate reale și mai puțin pe premii. Înseamnă o echipă serioasă, determinată și cu reperele corecte în tot ceea ce privește businessul și campaniile pe care le coordonează. Înseamnă clienți al căror business îl cunoaștem foarte bine, care au încredere în noi și care ne stimulează să oferim, de fiecare dată, mai mult și mai bine.

Citeste mai mult...

În comunicare, ascultarea bate zgomotul. De vorbă cu Corina Vasile, Raiffeisen Bank

corina_vasileDialog despre prezentul breslei comunicatorilor, cu memoria trecutului şi speranţa viitorului, iată tema interviului de faţă cu unul dintre cei mai apreciaţi comunicatori din industria bancară românească. Interviul atinge miezul şi conexiunile unor subiecte dinamice şi invită şi pe alţii să ni se alăture, într-un dialog prolific al breslei.

Citeste mai mult...

All business is personal. În dialog cu Jorg Howe, Head of Global Communications, Daimler AG

jorg_howeDomnule Howe, a devenit comunicarea astăzi mai dificilă şi mai solicitantă?


Cred că atitudinea "always-on" în comunicare a existat dintotdeauna. Era aşa şi pe vremea când lucram pentru KarstadtQuelle, şi la fel stăteau lucrurile şi când eram redactor-şef la SAT 1. Este adevărat însă că între timp acest principiu are o importanţă şi mai mare. "Always-on" înseamnă pentru comunicatorii de astăzi că nu mai au timp să se deconecteze. Se ajunge astfel la o sensibilitate mai mare pentru toţi cei implicaţi, atât jurnalişti cât şi comunicatori. Se întâmplă să se adreseze câteodată cuvinte dure, dacă lucrurile nu merg cum ne-am dori, şi asta pe ambele parţi.

Citeste mai mult...

În aşteptarea noului. De vorbă cu Eliza Rogalski şi Alina Damaschin, Rogalski Damaschin Public Relations

eliza_alinaRogalski Grigoriu Public Relations a anunţat pe 3 iulie semnarea unui pact de opţiune de cumpărare, document prin care Eliza Rogalski şi Alina Damaschin au dobândit opţiunea de a cumpăra de la Dragoş Grigoriu, Corina Grigoriu şi Florina Vărzariu deţinerile acestora integrale, sub condiţia îndeplinirii unor criterii de performanţa financiară în perioada ce urmează. Planurile prevăd şi un proces de rebranding, prin cooptarea Alinei Damaschin în acţionariatul agenţiei. Ce strategie au cei doi piloni ai agenţiei, Eliza Rogalski şi Alina Damaschin, puteţi citi în interviul acordat PR România.

Citeste mai mult...

Oana Bulexa şi Monica Jitariuc, THE PRACTICE: Premiile sunt una dintre cele mai bune cărţi de vizită în faţa clienţilor

oana-bulexa-si-monica-jitarO campanie „de premiu" înseamnă o campanie cu o strategie deşteaptă, care punctează superlativ la creativitate, care are o implementare impecabilă şi rezultate excelente pentru client. Adică toate criteriile pe care ar trebui să le ia în calcul un client care îşi caută o agenţie de PR bună sunt, iată, verificate şi validate de premii. (Monica Jitariuc şi Oana Bulexa)

Citeste mai mult...

Despre începuturi: În dialog cu Ana Maria Diceanu, noul partener GMP PR

ana-maria_diceanuAm cunoscut-o pe Ana Maria Diceanu în toamna lui 2001, undeva la debutul parcursului ei profesional. Ana organiza de zor prima ei conferinţă de presă la Allianz-Ţiriac şi am remarcat de pe atunci energia seducătoare pe care o degaja în jur. Ne-am revăzut ulterior la un traning şi apoi mai des când am intrat propriu-zis în branşă, dar o văd şi acum cu ochii şi mintea primei întâlniri.

Citeste mai mult...

Mircea Tomescu, Graffiti PR: Am încetat să mai fim 'fetele de la PR' pe 15 septembrie 2008, când a cazut Lehman Brothers

mircea-tomescu_1'Dacă vrei să crezi cele mai bune lucruri despre tine, fă-o înainte să devii şef de agenţie de PR. Credeam că sunt idealist, maleabil, sociabil, de formaţie umanistă, creator de poveşti, gamer. Am aflat că sunt pragmatic, ironic spre cinic, greu de impresionat, inflexibil cu standardele agenţiei, mediocru în task-uri administrative, că pun soluţiile înaintea entertainmentului, şi că sunt mult mai puţin „social” decât m-am crezut. Şi rămân gamer.' (Mircea Tomescu)

Citeste mai mult...

Raluca Bob, GfK: Provocarea principală este gândirea strategică a comunicării

raluca_bobPentru Raluca Bob, PR Specialist la GfK România, inovaţia este de dorit atâta vreme cât înseamnă o înnoire faţă de ce eram noi şi compania noastră ieri, este mai întâi o competiţie cu noi înşine, o încercare de auto-depăşire, de re-inventare care ne ajută să ne construim o identitate solidă, autentică, mereu vie.

Citeste mai mult...

Veronica Dogaru, Orange: În comunicarea corporativă segmentarea va fi esenţială

veronica_dogaruPentru Veronica Dogaru, Corporate Communications Manager la Orange România, comunicarea va fi în continuare în stransă legatură cu evoluţia economiei, 2013 fiind în continuare un an al pragmatismului în comunicare, cu focus pe obiectivele de business, cu tactici eficiente care vor susţine obţinerea unor rezultate concrete, măsurabile în performanţa financiară.

Citeste mai mult...

Lavinia Toma, Henkel: Un bun comunicator trebuie să cunoască foarte bine toate aspectele business-ului

lavinia_tomaLavinia Toma, Head of Corporate Communications la Henkel Romania, consideră că activitatea de comunicare nu se poate desfăşura în condiţii optime fără a apela la externalizare către o agenţie specializată. Lavinia menţionează şi beneficiile unui parteneriat pe termen lung client-agenţie.

Citeste mai mult...

Anca Oreviceanu, Renault Romania: Strategia de comunicare porneşte întotdeauna de la strategia de business

anca_oreviceanuPentru Anca Oreviceanu, Director de Comunicare al Grupului Renault Romania, comunicarea este o funcţie de management, cu un rol din ce în ce mai important în companiile mari, care au înţeles că au nevoie de un departament sau de o companie specializată.

Citeste mai mult...

Todi Puteanu, Microsoft: Capabilitatea de a oferi consultanţă strategică este o condiţie sine qua non în relaţia noastră cu agenţia de PR

todi_pruteanu_2Astăzi, comunicatorii la Microsoft trebuie să aibă un DNA de business şi de marketing, să fie povestitori ce „trăiesc şi respiră” graful social şi cu abilităţi dovedite de conducere, ne spune Todi Pruteanu, Director PR & Corporate Affairs la Microsoft România.

Citeste mai mult...

Dana Dobrescu, Unilever: Comunicarea îşi exercită din ce în ce mai mult funcţia strategică

dana_dobrescuDana Dobrescu, Communications Manager la Unilever South Central Europe, consideră că este important pentru funcţia de comunicare să-şi exercite rolul de funcţie strategică şi să contribuie la o comunicare de leadership eficientă, care să le ofere atât angajaţilor companiei cât şi partenerilor perspective clare şi corecte despre strategia companiei, despre viziunea echipei de leadership, despre priorităţile locale de business, puse în contextul abordării globale a companiei, precum şi din perspectiva unui mediu economic încă dificil.

Citeste mai mult...

Raluca Kişescu, AVON: Un bun manager este şi un bun comunicator

raluca_kisescuRaluca Kişescu, Senior Manager Commercial Marketing la Avon România şi Moldova, explică cititorilor PR Romania de ce comunicarea este o funcţie importantă de management. O organizaţie care face lucruri senzaţionale pe care nu le comunică, le face degeaba. Un responsabil cu comunicarea lipsit de aptitudini manageriale o să comunice aleatoriu, fară cap şi fără coadă, consideră Raluca.

Citeste mai mult...

Gilda Lazăr, JTI: Prima condiţie pentru a avea o carieră de succes în PR este INTEGRITATEA

gilda_lazarGilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications al JT International Romania, Moldova şi Bulgaria şi unul dintre ce mai experimentaţi comunicatori din România, le recomandă tinerilor interesaţi de o carieră în PR să organizeze evenimente doar dacă există o problemă care merită dezbătută, să trimită un comunicat de presă doar dacă e ceva de anunţat, să nu subestimeze nicioadată audienţa şi să se gândească permanent la obiectivul pe termen lung pe care trebuie să-l îndeplinească activităţile şi comunicările pe care le fac azi.

Citeste mai mult...

Alina Damaschin: Nu mi-a plăcut niciodată să stagnez într-o formă de status quo confortabil

alina_damaschin_2Interviul de faţă promite un portret de manager-antreprenor, 20 de luni de muncă în fruntea uneia dintre cele mai importante agenţii autohtone de relaţii publice, şi ne oferă, pe lângă creionarea unor provocări inerente unui început de drum, un mini-tablou al vremurilor pe care le traversează industria de PR – toate văzute printr-un temperament viu, sensibil şi deschis la nou.

Citeste mai mult...

Gabriela Munteanu, Kandia: Nu ne propunem cu Rom decât să continuăm să vorbim despre noi înşine, natural

Rom este un brand care, deşi nostalgic, s-a reinventat ca atractivitate şi comunicare şi a căpătat relevanţă chiar şi pentru generaţiile care au avut în magazine oferte variate, atractive şi promisiuni sofisticate. Şi, tocmai din aceste considerente, pentru că îl avem “partener” de atâta vreme şi pentru că, fără să pretindă niciodată mai mult decât este – un simplu baton cu rom – a reuşit în timp să devină un brand despre români.

Citeste mai mult...

Haute couture du chocolat. În dialog cu Ioana Suciu, Heidi Chocolat

Noi inovăm pornind de la dorinţele şi nevoile consumatorilor de ciocolată. Dacă există ceva ce ei şi-ar putea dori, noi dezvoltăm produsul. Ba chiar dezvoltăm produse care răspund unor nevoi de care consumatorii nici măcar nu sunt încă conştienţi, dar pe care noi le intuim din discuţiile cu ei.

Citeste mai mult...

Roşu combinat cu verde. Despre excelenţă şi speranţă cu Gabriela Lungu, THE PRACTICE

gabriela_lungu_3Proaspăt întoarsă din capitala europeană, unde agenţia The PRACTICE a fost distinsă cu 3 Golden Sabre, Gabriela Lungu ne-a acordat un interviu oferind impresii despre ceremonia SABRE Awards, o competiţie marca Holmes Report care a atras anul acesta 2200 de lucrări din regiunea EMEA. Chiar dacă nu există o reţetă categorică a succesului, Gabi crede cu tărie  în pasiunea pentru branduri, curajul ideilor, rigurozitatea implementării şi foamea pentru rezultate, o abordare care îţi recompensează eforturile în cele din urmă.

Citeste mai mult...

Andrei Borţun, Millenium People: Comunicarea este premiza esenţială pentru dezvoltarea societăţii civile

Eu şi colegii mei suntem oameni de comunicare. Încercam să facem pentru acest client imaginar al nostru, societatea civilă din România, cât mai multe lucruri, dar toate cu instrumentele comunicării. Comunicarea este probabil premiza esenţială pentru dezvoltare, iar asta se aplică şi în cazul societăţii civile.

Citeste mai mult...

Eliza Rogalski, CEO Tempo Creative Group: Vreau ca tot ce fac să marcheze un progres

eliza_rogalski_3Eliza Rogalski este cu siguranţă unul dintre capii de serie ai unei discipline care îşi caută încă rostul şi fundamentele. Acţionând ca un posibil model pentru comunicatorii care se formează acum, Eliza are toate şansele de a deveni un 'comunicator clasic' al şcolii de idei care asigură progresul oricărei industrii. Interviul de faţă poate fi citit şi ca un pariu al autoarei cu frumuseţea unei profesii legate indestructibil de ideea de progres – pentru ea ca om, pentru oamenii cu care lucrează, pentru clienţii agenţiei şi pentru societate. (D.O.)

Citeste mai mult...

Lavina Toma, Henkel România: Între omul de PR şi CEO trebuie să existe 'chimie', încredere şi respect reciproc

Am luptat pentru a mă poziţiona ca expert în comunicare, local, regional şi global. Relaţia cu CE0-ul  este cheia pentru o comunicare perfectă corporate. Între omul de PR şi CEO trebuie să existe “chimie”, încredere, respect reciproc şi comunicare deschisă în ambele sensuri.

Citeste mai mult...

Scopul şi mijloacele. De vorbă cu Cristian Lupşa despre jurnalismul responsabil şi etică în triunghiul PR-presă-public

cristi_lupsaCare este rolul jurnalismului responsabil? Mai are acesta un viitor? Ce vor oamenii să citească? De unde vin banii? Este publicitatea contra cerneală un fenomen real în România? Cum reconciliem în practică cele două categorii – 'individul-jurnalist' şi obiectivitatea acestuia? Cristian Lupşa, Editor Decât o Revistă, răspunde la aceste întrebări cu o sinceritate neaşteptată şi provocatoare.

Citeste mai mult...

Gândire laterală împotriva curentului. De vorba cu Stephan Grüsehm, director de comunicare la Volkswagen AG

Comunicarea a devenit de mult un factor critic pentru succesul managementului. Din această perspectivă, includerea comunicării în deciziile strategice este astăzi imperios necesară. Nu este de mirare că acele companii, care au înţeles şi aprofundat de timpuriu acest principiu, se bucură astăzi de cel mai mare succes în domeniul lor de activitate.

Citeste mai mult...

Eusebiu Burcaş: Economisirea, cea mai importantă regulă pentru sănătatea financiară

eusebiu_burcasBanii. Eternul, fascinantul subiect care ne monopolizează discuţiile mai tot timpul. Vorbim despre lipsa lor, despre insuficienţa lor, despre ce am vrea să facem, dacă i-am avea în cantităţi suficiente. Cum se face că, deşi dispunem de un buget considerabil superior faţă de multe alte naţii, nu ştim să economisim şi mereu suntem în incapacitate de a avea o sănătate financiară persoanală? Eusebiu Burcaş, coach financiar şi trainer în vânzări, ne dezvăluie care este secretul pentru a economisi mai mult.

Citeste mai mult...

A fi şi a avea în antreprenoriat. De vorbă cu Gabriela Lungu, Managing Partner THE PRACTICE

gabrielalunguInterviul promite o scurtă biografie de antreprenor, un segment dintr-un ansamblu, cinci ani de muncă şi temeri deopotrivă, o perioadă vie văzută printr-un temperament, cu mintea mereu deschisă şi sensibilitatea în permanentă vibraţie faţă de ceilalţi. O încercare de a afla rostul antreprenoriatului.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP