Ce-ul, De ce-ul şi Cum-ul în CSR. Un proiect al Institute for Public Relations
- 27 Ianuarie 2009 |
- Robert L. Heath & Lan Ni
Index articole
Provocarea responsabilităţii corporatiste
Pentru a dezvolta Essential Knowledge Project (un ghid online al Institute for Public Relations ce studiază modul în care organizaţiile îşi construiesc şi coordonează relaţiile mutual benefice pe care le au cu clienţii, comunităţile, angajaţii şi cu alţi stakeholderi), acest eseu aduce în discuţie dilemele şi provocările responsabilităţii sociale corporatiste (CSR). Eseul defineşte "ce"-ul, "de ce"-ul şi "cum"-ul în CSR.
Conceptul de responsabilitate socială corporatistă
Există autori care preferă termenul de responsabilitate corporatistă (CR) pentru a evita limitarea conceptului doar la aspectele sociale (filantropia strategică şi relaţiile cu comunitatea). Alţii folosesc termenul de responsabilitate socială pentru a şterge legătura acestui subiect cu afacerile corporatiste. Cei care preferă această abordare vor să extindă conceptul şi la nivelul organizaţiilor non-profit şi al agenţiilor guvernamentale. Orice termen am alege, un lucru este cert: interesele organizaţiilor şi binele comun nu pot rezona pe o perioadă lungă de timp.
Importanţa responsabilităţii sociale corporatiste are aceeaşi vechime ca şi înseşi organizaţiile.
Întrebarea centrală a fost întotdeauna aceasta: Reuşeşte o organizaţie, pe măsură ce tinde să îşi construiască misiunea şi viziunea, să adauge valoare şi societăţii care îi înlesneşte existenţa?