Comunicarea organizaţională internă
- 04 Martie 2009 |
- Bruce Berger
Index articole
"Dimensiunea umană continuă să rămână slăbiciunea practicii de management. Indiferent dacă momentele sunt bune sau rele, nu există niciodată o înţelegere adevărată a relaţiilor dintre manageri şi angajaţi şi a interacţiunilor dintre angajaţi şi manageri. Atunci când există probleme, toată lumea este conştientă că una din cauze ar putea fi o problemă de comunicare. Însă ce urmează după aceea?" Jim Lukazewski, 2006.
Sumar
Acest articol trece în revistă rezultatele cercetărilor privind comunicarea internă, un proces complex vital pentru succesul organizaţional într-o piaţă dinamică globală. Voi defini mai întâi subiectul, rezumând importanţa acestuia şi descriind procesele de bază ale comunicării interne, reţelele şi canalele. După aceea voi pune în evidenţă beneficiile comunicării interne, urmate de o istorie a percepţiilor şi practicilor de comunicare internă. Voi discuta apoi rolurile comunicatorilor profesionişti şi patru probleme importante în practica actuală: media sociale, evaluarea şi instrumentele de măsură, implicarea angajaţilor şi identitatea organizaţională. Articolul se încheie cu 15 principii ale comunicării eficiente, o listă de referinţe bibliografice şi lecturi recomandate.
Doresc să mulţumesc lui Keith Burton, Gary Grates şi Sean Williams, experţi în comunicarea internă, ale căror sugestii şi sfaturi valoroase au fost de mare folos pentru acest articol.