18082018

Back Eşti aici:Home Articole Comunicare interna Programele de wellness pentru angajați, fundația pentru construirea employer branding

Programele de wellness pentru angajați, fundația pentru construirea employer branding

Raluca MihailaNe confruntăm cu o piață a forței de muncă extrem de dificilă și provocatoare, atât din punctul de vedere al angajatului, dar mai ales al angajatorului. Iar employer branding poate să ofere un avantaj competitiv real companiei, prin reputația sa în interiorul și în exteriorul companiei. Astfel, aspecte cheie precum retenția și atragerea angajaților cu potențial sau implicarea angajaților pot fi rezolvate extrem de eficient prin intermediul programelor de wellness.

Iar beneficiile sunt multiple și extinse: oameni mai pregătiți, costuri mai mici de recrutare, angajați mai senini, mai sanatoși (mai puține zile de concediu medical) și mai productivi, ce lucrează mai bine în echipă. Există studii care demonstrează faptul că productivitatea crește cu 20% atunci când angajații sunt fericiți la job. (1)

Dar cum ne asigurăm că avem un program care să dea rezultate?

În primul rând, acest program trebuie să reprezinte o manifestare a culturii organizaționale și a valorilor companiei, să facă parte dintr-o strategie coerentă de comunicare internă.

Dacă oferim, punctual, un abonament la sală nu putem afirma că am dezvoltat un program de wellness. Dar este și acesta un început! Construim un program coerent și adaugăm informații privind alimentația sănătoasă, importantă unui stil de viață activ, oferim seminarii teoretice și practice, gustări sănătoase, organizăm evenimente care implică angajații. De asemenea, experiența noastră, ca agenție care livrează astfel de programe de wellness, ne-a învățat că este important să condimentăm totul cu elemente specifice companiei - e.g. utilizăm tehnologia sau ne implicăm în comunitatea locală.

Un alt aspect cheie este participarea, ce trebuie să fie una extinsă pe toate planurile, vertical și orizontal - CEO-ul companiei și top managerii au un rol foarte important în motivarea oamenilor prin exemplul personal și implicarea efectivă în aceste programe.
Nu în ultimul rând, este foarte important ca programul să fie gândit în funcție de oameni. Angajații trebuie să își exprime în mod liber dorințele și sugestiile, pentru a obține un program atractiv din punct de vedere al conținutului. Și în același timp trebuie să fie reprezentativ, să răspundă nevoilor tuturor, chiar dacă un grup de persoane dorește să învețe să mănânce sănătos iar alt grup vrea, de exemplu, să participe la o competiție sportivă.

Iar dacă înca mai aveați dubii apropos de interesul angajaților, iată ce ne dezvăluie un alt studiu: 73% dintre angajați declară că și-ar dori să urmeze un program de wellness! (2)

În al doilea rând, trebuie să susținem puternic programul prin comunicarea internă - un factor cheie, care poate înclina balanța spre succes sau esec.

Angajații trebuie să înțeleagă foarte clar modul în care funcționează programul, ce opțiuni au, ce beneficii îi așteaptă; și să se simtă încurajați să împărtășească din poveștile și experiențele lor, într-un cadru organizat sau spontan.

E nevoie de un ton al comunicării sincer și transparent, evitând obiectivele idealiste sau exagerate pentru a vinde programul - de exemplu un target de slăbire pentru toată compania. Scopul programului este ca fiecare să își îmbunătățească stilul de viață, dar în ritmul fiecăruia, în funcție de obiectivele și de specificul individual.

Să nu uităm să profităm de toate mijloacele de comunicare disponibile în companie: email, newslettere, afișe, intranet, social media sau word-of-mouth (in special din partea liderilor de opinie formali sau informali).
Comunicăm în mod regulat, constant și variat, pentru a crește interesul oamenilor și a crea un sentiment de anticipare.
Cerem feedback din partea angajaților cu privire la nevoile și interesele lor și, neaparat, le luăm în considerare, aplicandu-le în program.

Cum procedăm însă dacă am investit deja resurse importante (echipă dedicată, bani, timp) și constatăm că avem o rată de participare sub așteptări?
În primul rând, trebuie să ne setam obiective realiste și să luăm în calcul rezistența la schimbare, faptul că unii oameni se adaptează mai greu, au nevoie de validarea unor colegi înainte de a participa, nu găsesc timpul necesar sau nu îi interesează.
Dincolo de aceste aspecte, care sunt (parțial) independente de noi, am identificat și aplicat anumite metode prin care putem încuraja participarea:

1. Oferim timp
Le oferim posibilitatea de a folosi o parte din orele de program pentru a investi timp în sănătatea lor - fie prin participarea la seminarii practice de nutriție/ sport, sau prin activități regulate gen “ziua mâncatului sănătos” sau “ziua în care testam un sport”. Îi încurajăm să urce pe scări, organizăm sesiuni de aerobic/ yoga, le oferim timp pentru a participa la competiții sportive, să facă voluntariat sau alte activități de wellness.

2. Construim awareness
Oferim informații practice, bazate pe cifre, despre modul în care micile schimbări de alimentație sau de activitate fizică le pot influența viața și sănătatea. Și adăugăm poveștile de succes ale colegilor pentru a-i inspira și motiva să se alature programului - prin mijloacele obișnuite de comunicare online sau offline, prin întâlniri sau sesiuni dedicate.
Adăugăm un plus de valoare prin invitarea unor speakeri VIP externi, care pot oferi o perspectivă nouă și un suflu proaspat de inspirație.
Construim acest awareness și în extern, pentru a consolida imaginea companiei în piață, în fața viitorilor angajați și a competiției.

3. Sărbătorim victoriile
Fie că este vorba despre “provocarea sanatoasă a lunii” (câte zile reziști fără zahăr), despre participarea la un cros sau victoria echipei de fotbal, sărbătorim împreună, în familie, micile victorii.

4. Includem mijloace de combatere a stresului, fie prin activități practice (masaj sau yoga) sau teoretice (tehnici de gestionare, alimente sau suplimente care ajută organismul).

5. Evaluăm constant tehnicile care au funcționat sau obstacolele care au împiedicat dezvoltarea programului, pentru a menține constant succesul programului indiferent de schimbările intervenite în echipa.


Raluca Mihăila este Events Manager la Adrenallina, Sports PR & more, singura agenție de comunicare nisată pe sport, viață sănătoasă și wellbeing din România. Agenția se ocupă de comunicarea brandurilor sau proiectelor dezvoltate de companii care includ activări de wellness, sport și wellbeing, organizează evenimente dedicate, iar în 2017 a lansat Feel The Energy, o platformă de programe dedicate corporate wellness.
Raluca are o experiență de 15 ani în comunicare și relații publice, cu expertiză în comunicare de brand, comunicare internă, management de eveniment.



(1) Experiment realizat in UK, de Social Market Foundation si Universitatea din Warwick - Centre for Competitive Advantage in the Global Economy, 2015
(2)  UnitedHealthcare Consumer Sentiment Survey: “Wellness Check Up”, 2017

Parteneri

 RZB nou    Lidl-Logo 4C   Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black          banca transilvania logo 2