29032017

Back Eşti aici:Home Articole Comunicare de brand Raluca Costache, Superbrands: Când brandurile oferă transparență, consumatorii le răsplătesc cu implicare și susținere

Raluca Costache, Superbrands: Când brandurile oferă transparență, consumatorii le răsplătesc cu implicare și susținere

Raluca CostacheConform studiului Superbrands, românii cred în brandurile care le oferă calitate, siguranță, autenticitate, sinceritate, respect, integritate, provocări inteligente și experiențe inovatoare. Acestea sunt câteva dintre cele douăsprezece atribute care definesc un Superbrand în România. De-a lungul celor șapte ediții ale programului, atributele unui Superbrand s-au menținut în mare parte – unele au pierdut din atenția maximă, precum moștenirea istorică, dar au fost înlocuite cu alte elemente precum capacitatea brandului de a inova, de a oferi experiențe, de a interacționa autentic și sincer cu consumatorii lui. Raluca Costache, Superbrands Programme Coordinator in Romania, ne oferă detalii despre atributele unui superbrand în România.

Studiul Superbrands România din 2015 plasează încrederea ca atribut esențial al unui superbrand. Românii dau votul lor de încredere brandurilor tradiţionale care le oferă siguranţă şi care reuşesc să armonizeze valorile cu comportamentele. Aţi observat diferenţe de percepţie despre rolul încrederii în brand de la o piaţă la alta?

Prin definiție, peste tot în lume, un Superbrand este brandul care poarta girul încrederii consumatorului, calității produselor și diferențierii pe piață. Încrederea este  o condiție esențială pentru dezvoltarea unei legături cu un brand. Doar într-un astfel de context de încredere între consumator și brand, un brand poate crește și se poate dezvolta. Pentru români, încrederea în brand vine atunci când aceștia primesc calitate, sinceritate, respect, și presupune ca brandul să acționeze cu integritate și etică în tot ceea ce face. Conform studiului Superbrands 2015, derulat de BDR Associates cu sprijinul Ipsos în România, încrederea este un atribut de maximă prioritate pentru mai bine de un sfert dintre români.

Ce rol joaca etica în afaceri în menţinerea încrederii într-un superbrand prezent în România?

Etica este cea care dă tonul identității și asigură longevitatea unui brand. Etica face parte din ADN-ul unui Superbrand. Consumatorii pot fi seduși prin strategii inteligente de diferențiere, de comunicare, prin propuneri atractive, dar dacă brandul nu este constant, consistent, etic și integru, va fi imediat penalizat. Nu poți să ai încredere într-un brand care îți promite respect și valoare, dacă în același timp exploatează până la distrugere resurse umane, naturale, după cum nu poți avea încredere într-un brand născut dintr-un business corupt și cu o identitate de fugar.

De asemenea, cred că oamenii sunt gata să susțină un brand și să continue să investească încredere în acesta în condiții de criză dacă a dovedit în timp că poate apăra valori și că, la un moment dat, poate da prioritate intereselor consumatorilor înaintea intereselor de afaceri.  Etica este cea care poate face diferența și salva un brand și o afacere, în ultimă instanță. Este valoarea pe care o apărăm în business atât pentru noi, BDR, ca agenție de comunicare strategică și management al reputatiei, cât și pentru clienții noștri.

Care sunt celelalte elemente definitorii ale unui superbrand prin ochii consumatorului român?

Conform studiului Superbrands, românii cred în brandurile care le oferă calitate, siguranță, autenticitate, sinceritate, respect, integritate, provocări inteligente și experiențe inovatoare. Acestea sunt câteva dintre cele douăsprezece atribute care definesc un Superbrand în România. De-a lungul celor șapte ediții ale programului, atributele unui Superbrand s-au menținut în mare parte – unele au pierdut din atenția maximă, precum moștenirea istorică, dar au fost înlocuite cu alte elemente precum capacitatea brandului de a inova, de a oferi experiențe, de a interacționa autentic și sincer cu consumatorii lui.  

Asistăm la o lărgire a sferei grupurilor faţă de care companiile şi brandurile trebuie să îşi asume responsabilităţi. Transparenţa devine o necesitate imperativă pentru lideri. De câtă transparenţă are nevoie un superbrand în relaţia cu grupurile co-interesate?

Transparența este un “must” pentru orice Superbrand. Transparența permite unui brand să construiască încredere, loialitate și să câștige admirație. Când brandurile oferă transparență, consumatorii le răsplătesc cu implicare și susținere. De asemenea, valoarea pe care o aduce transparența constă și în faptul că induce ideea că oricine poate contribui, oricine poate influența comportamentul unui brand. Căci în final, a fi transparent înseamnă nu numai a spune adevărul despre brand, ci și a accepta  faptul că oricine din afara brandului poate pune întrebări incomode sau poate ridica probleme și situații neașteptate care pot influența traiectoria acestuia. Iar acest tip de abordare deschisă consolidează încrederea, cea mai importantă dintre atributele unui Superbrand.      

Ce anume va influenţa agenda brandurilor prezente în România în viitorul apropiat?

Pe măsură ce tehnologia digitală continuă să-și facă loc în mai toate aspectele vieții noastre, factorii care vor influența crearea de valoare pentru branduri vor fi inovația, dialogul autentic cu consumatorii și experiențele inteligente, personalizate. Platformele sociale și online permit documentare, tranzacții și experiențe 24/7, într-o dinamică foarte complexă. Superbranduri precum Coca Cola sau Pampers rămân fidele valorilor lor de brand, în timp ce își permit să exploateze noi platforme și instrumente care oferă interacțiune și experiențe noi pentru consumatori într-un mod creativ, curajos și eficient. Într-o lume superconectată și cu o dinamică incredibilă, brandurile vor fi nevoite să acționeze cu aceeași viteză și cu poftă de nou. Aș îndrăzni să spun că agenda brandurilor prezente în România va fi mai plină sau mai puțin populată în funcție de dorința și abilitatea managerilor lor de a crește, de a crea și de a captiva continuu cu povești și experiențe ancorate în interesele consumatorilor lor.    


Un interviu cu Raluca Costache, Superbrands Programme Coordinator in Romania


 

Detalii despre programul Superbrands pe http://www.superbrands.com

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1  logo oxygen site              

siglaBT noua        rd_logo  dccom LOGO nou site      mediapozitiv_logo_3