28072017

Back Eşti aici:Home Dezbateri Dezbateri actuale Recrutare in PR Raluca Mihălăchioiu, The Public Advisors: Recrutăm de cele mai multe ori cu ajutorul unor tactici de PR

Raluca Mihălăchioiu, The Public Advisors: Recrutăm de cele mai multe ori cu ajutorul unor tactici de PR

Raluca Mihalachioiu 2Activăm într-o industrie care în sine nu este previzibilă și care se schimbă de la an la an. Așadar, mi-e greu să cred că recrutarea va rămâne în limitele “previzibilului”. Cu toate acestea, activând într-o zonă de consultanță strategică, vom avea întotdeauna nevoie de minți creative, planificate și totodată bine ancorate în zona de dezvoltare de business. Cred însă că în viitorul apropiat se vor naște niste hibrizi, niște super-consultanți de comunicare nișați și supra-specializați în funcție de cerințele diferitelor piețe pe care vor activa – Raluca Mihălăchioiu.

Remarc din ce în ce mai puţine anunţuri de joburi în consultanţa de PR. Cât de eficient mai este anunţul clasic în contextul actual? Şi ce metode alternative de recrutare folosiţi cel mai frecvent în identificarea noilor colegi?

În industria noastră se vorbește foarte mult depre “content”, “conexiuni” și “creativitate”, iar aceste lucruri nu le poți obține printr-un anunț clasic de angajare. Eu caut conținut și profunzime în cei care acced la statutul de “public advisor”. Aceste aspecte nu se pot nici cere și nici livra printr-un anunț la care se răspunde cu un CV și o scisoare de intenție pe e-mail. De aceea, la The Public Advisors recrutarea se face de cele mai multe ori cu ajutorul unor tactici de PR :). Apelam la “influențatori”, facem “PR stunts” sau chiar facem micro-campanii de social media.
•    Influențatorii sunt acei oameni care au un cuvânt de spus în PR-ul românesc, care cunosc toate agențiile și care, de cele mai multe ori, sunt informați cu privire la mișcarea talentelor în piață sau de apariția altora noi. Mă refer aici chiar la echipa PR România, la unii bloggeri sau organizatori de evenimente ale industriei.
•    Artificii de PR am folosit o singură dată atunci când am lansat un anunț de angajare video - un spoof al unui filmuleț viral care a fost la rândul lui foarte bine distribuit și în urma căruia am primit foarte multe candidaturi valide.
•    Micro–campanie de social media am facut prin intermendiul paginii de Facebook a agenției pe care am lansat un concurs dedicat asociațiilor studențesti. Am văzut atunci foarte mulți tineri creativi, iar o parte dintre aceștia chiar au venit la noi în echipă.

În plus, eu cred foarte mult în achiziția de tinere talente încă de pe băncile facultății și în formarea lor de către seniorii din echipă. Acesta este și motivul pentru care avem acorduri de parteneriat cu mai multe Universități pentru stagiile de practică ale Facultăților de profil, avem programe constante de internship și suntem prezenți la sau chiar ne implicăm în organizarea unor evenimente pentru studenți cum ar fi INSPIRED – Concurs de Idei sau târgurile de joburi inițiate de organizații studențești. Pot afirma cu mândrie faptul că 40% din echipa The Public Advisors este alcătuită de foști Trainee Public Advisor.

‘The fact that most PR firms recruit from other agencies is a sad statement’, ne spune Fred Cook, CEO Golin, cu prilejul lansării recentei sale cărţi. Cum comentaţi această afirmaţie?

Din păcate, de foarte multe ori se întâmplă așa, deși eu nu am apelat niciodată tactica aceasta. Probabil lumea a obosit să mai crească talente și s-a obișnuit să le fure. Eu încă mai sunt idealistă și îmi doresc foarte mult să contribui la educația viitoarei generații de PR-iști.

Este cumva natural să recrutăm oameni după chipul şi asemănarea noastră. Dar cum îi recunoaştem şi valorificăm pe Ceilalţi?

Așa este! E natural și aș mai adăuga comod să recrutăm după felul nostru de a fi profesional. Dar pentru ca o echipă să funcționeze, nu ai nevoie de o armată de mici clone ci mai degrabă de caractere puternice complementare. Așadar ca și în orice alt domeniu, recomandarea mea este: “Get out of your confort zone! That’s where the magic happens.”

Cum va evolua balanţa angajărilor în industria autohtonă? Vom selecta preponderent candidatul ‘de meserie’ şi previzibil ca output sau vom considera şi talentele mai atipice ca pregătire profesională?  
 
Activăm într-o industrie care în sine nu este previzibilă și care se schimbă de la an la an. Așadar, mi-e greu să cred că recrutarea va rămâne în limitele “previzibilului”. Cu toate acestea, activând într-o zonă de consultanță strategică, vom avea întotdeauna nevoie de niște minți creative, planificate și totodată bine ancorate în zona de dezvoltare de business. Cred însă că în viitorul apropiat se vor naște niste hibrizi, niște super-consultanți de comunicare nișați și supra-specializați în funcție de cerințele diferitelor piețe pe care vor activa. Noi vom fi aici să-i creștem și să-i recrutăm.
 
Care a fost cel mai neobişnuit profil de angajat cu care v-aţi confruntat până acum?

Un profesor îmi spunea la un curs de leadership ca oamenii din echipa mea se pot împărți de cele mai multe ori în „horses”, „stars”, „frogs” și „problems” unde caii au cel mai mare nivel de maturitate și de disponibilitate, stelele sunt mature dar nu prea doritoare de acțiune, broaștele sunt super-doritoare dar încă imature și problemele sunt și imature și lipsite de disponibilitate. Ei bine, tind să cred ca m-am confruntat cu toate aceste situații, însa tot mi-e greu să pun eticheta de „cel mai neobișnuit”. Vreau să cred însă că am învățat câte o lecție din interacțiunea cu fiecare dintre aceste tipologii și că devin un conducător mai bun pe zi ce trece.
 
În viaţa profesională a oricărui lider apar situaţii de oboseală şi prudenţă. Cum ne poate ajuta recrutarea să activăm butonul de refresh?

Dacă ar fi să mă descriu, eu sunt mai degrabă un lider conservator căruia îi place să construiască în același punct și să aduge cărămizi în fiecare moment la fundația trainică pe care pus-o deja bucată cu bucată. Acesta este și motivul pentru care în echipa The Public Advisors există doi oameni care au fost cu mine încă de la începuturi. Aceștia sunt oamenii care m-au ajutat enorm la construcția agenției și care sunt pentru mine mai mult decât orice buton de refresh. Știu că abordarea este poate un pic visătoare, însă energia nouă mi-o trag din proiecte noi de fiecare dată mai mari, mai challanging, din clienți noi sau chiar din furnizori noi.


Raluca Mihalachioiu este Founder şi Managing Partner The Public Advisors.



Interviu realizat de Dana oancea, PR Romania. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site