29032017

Back Eşti aici:Home Dezbateri Dezbateri actuale Recrutare in PR Tereza Tranaka, Oxygen PR : Anunţul clasic de recrutare nu mai funcţionează pentru mid şi senior level

Tereza Tranaka, Oxygen PR : Anunţul clasic de recrutare nu mai funcţionează pentru mid şi senior level

tereza tranakaRemarc din ce în ce mai puţine anunţuri de joburi în consultanţa de PR. Cât de eficient mai este anunţul clasic în contextul actual?

Din experienţa mea, anunţul clasic nu mai funcţionează, mai ales pentru oameni cu experienţă mid sau senior level. Recomandările din partea cunoştinţelor, colegilor sau a partenerilor de afaceri sunt mai utile în identificarea noilor colegi.  

‘The fact that most PR firms recruit from other agencies is a sad statement’, ne spune Fred Cook, CEO Golin, cu prilejul lansării recentei sale cărţi. Cum comentaţi această afirmaţie?

Nu numai în PR se întâmplă acest lucru, în majoritatea industriilor se recrutează de la competitori, mai ales când vorbim de oameni cu pregătire. În România, nu mi se pare la fel de avansat acest trend precum în alte ţări. Mai ales că PR-ul cuprinde şi zona digitală şi noi arii de comunicare unde îţi trebuiesc oameni cu alte competenţe decât cele “clasice”, să îi spunem aşa. Noi în echipă avem oameni din presă, din corporaţii şi chiar cu alte pregătiri decât cea de PR. Ne concentrăm pe profesionişti cu potenţial de dezvoltare.

Este cumva natural să recrutăm oameni după chipul şi asemănarea noastră. Dar cum îi recunoaştem şi valorificăm pe Ceilalţi?

Orice echipă dinamică are nevoie de diversitate şi oameni cu varii competenţe şi personalităţi. Provocarea cea mai mare este să creezi o cultură organizaţională omogenă în care toate aceste personalităţi se pot exprima şi care totodată sărbătoreşte diversitatea.

Cum va evolua balanţa angajărilor în industria autohtonă? Vom selecta preponderent candidatul ‘de meserie’ şi previzibil ca output sau vom considera şi talentele mai atipice ca pregătire profesională?   

Consider că trebuie să fie un mix între oameni din industrie şi talente, oameni cu potenţial care au alte pregătiri profesionale ce te pot ajuta să te menţii competitiv  - sociologie, marketing, jurnalism, social media samd.

În viaţa profesională a oricărui lider apar situaţii de oboseală şi prudenţă. Cum ne poate ajuta recrutarea să activăm butonul de refresh?

Când iubeşti ceea ce faci, treci repede peste oboseală. Altfel, fiecare are propria metoda de refresh. Unii îşi regăsesc acest refresh în vacanţe, alţii în sânul familiei sau prin alte metode. Pentru mine, sportul, familia, prietenii, calătoriile sunt doar câteva dintre lucrurile care mă fac să mă încarc cu multă energie pozitivă.


Tereza Tranaka, Owner/Managing Partner at Oxygen Public Relations


Interviu realizat de Dana oancea, PR Romania. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1  logo oxygen site              

siglaBT noua        rd_logo  dccom LOGO nou site      mediapozitiv_logo_3