28042024

Back Eşti aici:Home Interviuri

Eliza Rogalski: Criza ne-a obligat să gândim în beneficiul consumatorilor

Provocările actuale ale industriei de PR din România sunt aceleaşi cu cele ale industriei globale de PR, şi anume felul în care noi, în meseria noastră, înţelegem să redevenim relevanţi pentru consumatorii noştri, să fim atenţi la nevoile lor, să înţelegem ce au ei nevoie să afle de la noi pentru a-şi face viaţa mai bună şi mai frumoasă şi cum anume îmbinăm această nevoie cu obiectivele brandurilor pe care le prezentăm în faţa lor.

Citeste mai mult...

Mugurel Rădulescu: Despre specificul practicilor de CSR şi Lobby în România

In lobby trebuie sã fii la fel de profesionist ca şi interlocutorul tău, funcţionarul public, şi sã fii în masurã sã ai un dialog nu numai la nivel de politici, de aspiraţii cât şi la nivel tehnic cu acele persoane. Dacă ai aceastã capacitate profesionistã, esti automat şi capabil sã propui soluţii constructive, sã convingi şi sã ajungi, bineînteles, la un consens.    

Citeste mai mult...

Lobby-ul nu reprezintă doar „winning and dining”! De vorbă cu Roberto Zangrandi, Director of Corporate European Affairs Enel

Lobby-ul nu reprezintă doar „wining and dinning”, o expresie utilizată adesea şi pentru a descrie activităţile de relaţii publice. Lobby-ul nu se face la cocktail-uri şi recepţii. Această activitate implică o documentaţie serioasă şi o cercetare solidă.  

Citeste mai mult...

Martin Neureiter: ISO 26 000 îşi va dovedi relevanţa, deoarece face referire la problemele cu care se confruntă toate organizaţiile

Există standarde diferite, în funcţie de ariile de business, şi nu toate ariile sunt relevante pentru fiecare companie. Standardele tehnice pot fi relevante pentru un grup mic de organizaţii industriale, însă nu şi pentru celelalte organizaţii, care nu folosesc tehnologia. ISO 26000 îşi va dovedi cu siguranţă relevanţa, deoarece face referire la probleme cu care se confruntă toate organizaţiile, şi anume la cum gestionăm relaţia cu stakeholderii, cu angajaţii, la cum protejăm mediul etc. Iar aceste elemente sunt relativ independente de ceea ce produce compania. Aşa că, indiferent că vorbim despre o companie de telefoane mobile sau despre una de ciment, în contextul actual toate se confrunţă cu astfel de probleme.

Citeste mai mult...

Imposibilul nu există, ci este doar ceva ce n-am încercat încă! Un interviu cu Andreea Câtu, Specialist Relaţii Publice Avon România

Imposibilul nu există, ci este doar ceva ce n-am încercat încă – este probabil cea mai valoroasă lecţie pe care am învăţat-o în cei trei ani petrecuţi alături de Avon.  Când ai în jurul tău oameni motivaţi, foarte bine pregătiţi şi care înţeleg natura businessului, atunci orice proiect, oricât de ambiţios ar fi, devine realitate.

Citeste mai mult...

Despre curaj şi imaginar în construcţia de brand. De vorbă cu Cosmin Alexandru, Managing Partner Brandivia

Marile branduri reuşesc să aibă în mintea consumatorilor o reprezentare simplă şi puternică. Esenţializează o mulţime de explicaţii şi interpretări într-un singur sentiment. De obicei acela al dorinţei. Alteori al apartenenţei, alteori al elevării. Ele operează preponderent cu imaginarul colectiv sau individual. Alegem adesea în funcţie de felul în care un brand sau altul ne fac să ne simţim dacă l-am cumpara. E despre locul lor în noi într-o măsură dar şi de locul nostru în ele, într-o altă măsură. Iar asta e o relaţie pur imaginară, mult mai tare însă decât relaţia cu formele şi caracteristicile operaţionale.

Citeste mai mult...

Crenguţa Roşu: PR-ul nu este un simplu instrument de "împachetare"

Relaţiile cu bloggerii sunt aşa cum fiecare PR-ist alege să le aibă. Este vorba de opţiunea fiecăruia. Chiar dacă există mitologia mediului non-etic în care operează omul de PR, el are întotdeauna opţiunea de a fi etic. Şi asta presupune că sunt identificate interesele celor cu care operează şi sunt servite în mod egal. Un interviu despre relaţia PR-blogger, etică, comunicare instituţională şi specificul industriei autohtone de PR.

Citeste mai mult...

"Viata ne inspira" … chiar si in criza. Un interviu cu Cristina Bold, Director de Comunicare Millennium Bank

În contextul actual, cred că este foarte important să se păstreze o comunicare constantă, consistentă şi transparentă. Şi consider că acest aspect este semnificativ pentru orice companie, nu doar pentru banci. Tendinţa, odată cu manifestarea semnelor crizei, a fost aceea de a "încetini motoarele" comunicării, de a reduce bugetele de promovare, în unele cazuri, de a reduce chiar şi din efervescenţa PR-ului - de a sta în expectativă. Cred că acele companii care au continuat să comunice intens în condiţiile în care competitorii lor au preferat să nu o mai facă, au obţinut un avantaj uriaş cu o investiţie mult mai mică decât ar fi fost necesară în condiţiile unei pieţe normale.

Citeste mai mult...

Ingredientele unui lider de succes: viziune, initiativa si curaj. De vorba cu Valeria Szabo, Program Manager IIE European Office

Liderii de succes din ziua de azi au o viziune asupra poziţiei pe care îşi doresc să o atingă compania peste douăzeci de ani, dar şi curajul şi iniţiativa de a-i mobiliza pe toţi cei din jurul lor să depună eforturi pentru a atinge obiectivele comune. Imaginaţia şi inovaţia sunt termenii cheie pentru a realiza acest lucru precum şi disponibilitatea la schimbare şi adaptare la noi situaţii, esenţiale într-o lume atât de dinamică. Bineînţeles, abilităţile foarte bune de organizare şi comunicare sunt premise de bază, la fel ca şi abilitatea de a-ţi alege o echipă formată din experţi în domeniile lor. Liderii de top nu trebuie să fie experţi în toate domeniile, însă este esenţial să aibă o imagine clară asupra elementelor cheie şi să îi lase pe ceilalţi să-si exercite expertiza.

Citeste mai mult...

Despre cum sa construiesti un cult al voluntariatului. Un interviu cu Cristina Constantinescu, Director de Comunicare Citibank Romania

De-a lungul timpului am lucrat foarte bine cu toate ONG-urile pe care le susţinem în mod constant, am creat legături cu mulţi oameni, am fost o echipă ce împărtăşea obiective şi valori comune. S-a creat un fel de ataşament ce transcede zona de business, pentru că nu cred ca poţi activa cu adevărat în zona de CSR fără să te implici personal, chiar şi într-o mică măsură. Atât eu, cât şi cei de la Fundaţie ştim acest lucru, şi am făcut tot posibilul să nu fim puşi în situaţia de a pune capăt vreunei colaborări.

Citeste mai mult...

Despre PR-ul instituţional, practicarea mersului pe sârmă şi construirea unor relaţii bazate pe încredere. Un interviu cu Gabriela Enea, Camera Deputaţilor

În cazul comunicării instituţionale, actorii implicaţi sunt foarte mulţi şi cu greutate. PR-ul instituţional este precum mersul pe sârmă: Trebuie să ştii să împarţi atât cât ai bun la toată lumea. Iar dacă ajungi să ţi se şi recunoască meritele, cu atât mai bine.

Citeste mai mult...

Suntem intr-o competitie globala a ideilor, nu a disciplinelor. Un interviu Markmedia cu Eliza Rogalski, primul jurat român la Cannes

eliza_rogalski"A fost un reality check. Rece." Asa suna prima reactie, la cald, a Elizei Rogalski - primul jurat roman la Cannes, imediat dupa ce s-a terminat conferinta de presa in care juriul de la PR Lions a anuntat castigatorii. De ce a fost "rece" si mai ales ce trebuie sa invatam de la Cannes toti cei din comunitatea romaneasca de PR, veti afla din interviul pe care Eliza l-a acordat markmedia.ro, in exclusivitate. Extrem de relevant.

Citeste mai mult...

Despre creativitate, CSR şi inedit în PR-ul hotelier. Un interviu cu Dana Chiriac, Marketing and PR Manager InterContinetal Bucureşti

Industria hotelieră globală a dat deja câştig de cauza PR-ului în faţa advertising-ului,datorită credibilităţii, a reputaţiei  pe care acesta le clădeşte,  dar şi a bugetelor reduse în comparaţie cu preţurile, în continuă creştere, din media. Domeniul hotelier este prin excelenţă unul al PR-ului. De la portar la director general, toţi facem într-un fel sau altul PR, prin felul în care interacţionăm cu oaspeţii noştri. Domeniul ospitalităţii este singurul care vorbeste despre "oaspeţi" mai mult decât de "clienţi".

Citeste mai mult...

Despre rigorile unui CSR strategic. Un interviu cu Diana Untaru, Corporate Social Responsibility Consultant la Braun & Partners România

Companiile trebuie să înţeleagă că responsabilitatea socială nu mai trebuie privită ca un lux, ci ca o componentă esenţială a strategiei de business. Într-un moment în care investitorii şi clienţii cer transparenţă şi responsabilitate sporită din partea companiilor, ar fi o greşeală majoră din partea acestora să renunţe la programele de CSR. Din contră, pentru a supravieţui recesiunii economice, companiile trebuie să-şi menţină investiţiile sociale.

Citeste mai mult...

"Comunică, Comunică, Comunică" este motto-ul departamentului de PR al Volkswagen în contextul economic actual. Un interviu cu Daiana Stoicescu, Porsche România

În 2009, pentru departamentul de PR al mărcii Volkswagen, pragmatismul a câştigat teren în faţa acţiunilor dedicate exclusiv aportului de notorietate, iar eficienţa unei investiţii corecte şi alocarea eficientă a bugetului de PR a trecut pe primul plan. Dublăm activităţile de Relaţii Publice la nivel naţional cu campanii ale reţelei de distribuitori, desfăşurate la nivel local, insistăm pe comunicarea serviciilor îmbunătăţite, evidenţiem identitatea de marcă, profităm de tehnologiile Web 2.0 cât mai mult, motiv pentru care anul acesta putem spune că e un an în care oamenii pot avea în Volkswagen măcar la fel de multă încredere ca înainte.

Citeste mai mult...

Supravieţuirea corporatistă şi cele 3 instrumente esenţiale: managementul crizei, issues management şi învăţarea continuă

Managementul crizei şi strategiile pentru comunicarea de criză ar trebui să fie o preocupare permanentă a organizaţiilor. În vremuri incerte vedem adesea că acele companii care au avut o profilaxă de criză au şanse de supravieţuire net superioare acelor companii pe care criza le-a surprins nepregătite. Cu toate acestea, o companie care nu beneficiază de un management al crizei profesionist nu va putea niciodată să-şi rezolve problemele doar prin intermediul comunicării de criză. Problema în multe companii şi instituţii este că termenul de "criză" este asociat exclusiv cu situaţii negative, ba chiar catastrofale. Însă o criză devine o catastrofă doar când vine pe nepregătite. Când criză este parte din "normalitate", atunci apare şi latura pozitivă a unui crize, fiind asociată mai degrabă cu o şansă de înnoire şi schimbare. Prin urmare, managementul crizei şi comunicarea de criză ar trebui să fie integrate în strategia de afaceri a oricărui business.

Citeste mai mult...

Etica şi profesionalismul – aliaţi în criza economică actuală. Un interviu cu Tony Meehan, fost preşedinte Chartered Institute of Public Relations Scoţia

Dacă o companie îşi menţine sinceritatea şi comunică deschis cu stakeholderii săi, atunci nu există o schimbare în comportamentul său etic. O companie este alcatuită din oameni, iar atunci când aceştia se schimbă, acela e momentul în care încep şi problemele.

Citeste mai mult...

Responsabilitatea Socială – un pilon important al strategiei de afaceri. Un interviu cu Laura Sgârcitu, Coca-Cola HBC România

Persoanele publice aduc un mare beneficiu într-o campanie pentru că "girează"  cu notorietatea lor acel proiect. Mai mult decat atât, multe dintre personalităţile care ne-au fost alături în acest proiect au crezut  cu adevărat în el şi ne-au ajutat concret. Domnul Marcel Iureş, Ada Milea, Cătălin Ştefănescu, Radu Naum, Irina Luca şi mulţi alţii au fost prezenţi în stagiile de pregătire ale voluntarilor, au stat de vorbă cu copiii, au răspuns întrebărilor lor, pentru că ceea ce am urmarit noi a fost modelarea unui stil de gândire şi a unor comportamente, împădurirea şi ecologizarea fiind doar " exerciţii practice" în cadrul acestui proiect. Scopul noastru a fost să formăm din aceşti copii nişte nuclee de societate civilă, să-i ajutăm să descopere resorturile implicării active şi responsabile în viaţa comunităţilor lor.

Citeste mai mult...

De ce trebuie să pretindem că facem CSR, când de fapt facem asta tot timpul? Un interviu cu Roger Vercammen, Director External Relations, Sony Europe

E ciudat să vorbim despre CSR. În realitate, totul este logic: este logic că avem de-a face cu o schimbare climatică, este logic că lanţul de aprovozionare se schimbă, este logic să încercăm cu toţii să reducem impactul negativ pe care îl avem asupra mediului înconjurător etc. Este logic chiar şi să nu acceptăm spălarea de bani în sistemul nostru. Deci, de ce trebuie să acordăm o asemenea importanţă componentei ce poartă numele de "CSR" şi să spunem că trebuie să facem CSR, când de fapt facem asta tot timpul?

Citeste mai mult...

Ne implicăm în proiecte care aduc un plus de valoare comunităţii. Un interviu cu Richard Moat, CEO Orange România

La baza strategiei Orange de responsabilitate socială se află un cod de etică care ne ghideză comportamentul zilnic, fie că este vorba de modul în care ne tratăm clienţii, de relaţia pe care o dezvoltăm cu colegii, cu furnizorii sau cu acţionarii companiei. Totodată, acordăm aceaşi atenţie şi comunităţii în care ne dezvoltăm activitatea sau mediului încorăjurator. Oferim angajaţilor nostri şanse egale de promovare şi de dezvoltare profesională, lansăm produse şi servicii personalizate, astfel încât clienţii Orange să beneficieze de oferta potrivită. De asemenea, selectăm furnizorii după criterii bine stabilite, ceea ce ne ajută în prevenirea riscurilor. Nu în ultimul rând, ne implicăm în proiecte care aduc un plus de valoare comunităţii.

Citeste mai mult...

James Grunig despre PR-ul românesc şi blogging-ul de corporaţie

Pentru a construi o relaţie de încredere cu publicul său, o organizaţie trebuie să ia decizii responsabile şi să aibă un comportament responsabil – să aibă produse sigure, să fie responsabilă faţă de comunitate şi să sprijine comunitatea. În al doilea rând, trebuie să îşi asculte publicurile, pentru a înţelege în ce fel sunt afectate şi ce lucruri ar dori ele să facă organizaţia, lucruri de care să beneficieze atât ele cât şi organizaţia. Asta este ceea ce eu numesc strategii de cultivare, pentru cultivarea unor relaţii bune între organizaţie şi publicurile sale.

Citeste mai mult...

Web 2.0, etică şi alţi "monştri". Un interviu cu Peter Debreceny, Chairman Institute for Public Relations

Cred că Web 2.0 este o unealtă şi întrebarea este cum folosim această unealtă. Aceasta îţi dă multiple oportunităţi de a purta un dialog cu publicurile, cu clienţii, într-un mod care nu a fost posibil până acum şi cred că este foarte important să folosim aceaste noi abilităţi şi oportunităţi pe care Web 2.0 le aduce cu sine. Până acum, Relaţiile Publice nu s-au descurcat prea bine în adaptarea şi exploatarea acestor noi deprinderi şi posibilităţi, dar, în principiu, Web 2.0 este doar o unealtă. Important este cum foloseşti unealta şi cum porţi dialogul cu consumatorul.

Citeste mai mult...

Despre încredere, trust barometer şi comunicarea globală. Un interviu cu Cornelia Kunze, CEO Edelman Germania

China va juca în următorii 10 ani un rol important în comunicarea globală. Tot acolo există un potenţial uriaş de dezvoltare pentru PR. Canalele de comunicare digitale vor submina în continuare mediile tradiţionale. Primii bloggeri vor intra la pensie, majoritatea bloggerilor actuali nu vor mai exista, iar alţii vor fi câştigat milioane. Noi vom putea afla dacă Web 2.0 a fost doar ceva trecător sau dacă s-a transformat în comunicarea 2.0 şi dacă a creat o cu totul altă cultură orientată către transparenţă şi dialog.

Citeste mai mult...

Secretul relaţiilor cu echipa şi partenerii stă în respect. Un interviu cu Hortensia Năstase, Lowe PR

Dupa părerea mea, un bun manager trebuie să cunoască munca celor pe care îi conduce, să ştie să îi motiveze şi să muncească cot la cot cu ei. Eu cred că nu există probă mai mare a nepasării şi factor mai puternic de demotivare decât atunci când tu, ca manager, pleci să lucrezi de acasă şi le ceri oamenilor să stea în companie până la ore târzii din noapte. La Lowe PR soluţionarea unei situaţii de criză de pildă, implică toţi membrii echipei, de la cel mai mic la cel mai mare.

Citeste mai mult...

Inovaţia - singura cale de supravieţuire pe o piaţă extrem de dinamică şi de competitivă. Un interviu cu Andreea Leonte, McCann PR

Creativitatea şi gândirea strategică sunt două ingrediente diferite şi deopotrivă de necesare în marketingul inovator. Gândirea strategică fără creativitate ar fi o vorbărie fără finalitate, iar creativitatea fără gândire strategică ar fi pur şi simplu arta.

Citeste mai mult...

Clienţii au o mai mare deschidere către managementul crizei. Un interviu cu Larisa Petrini, Saatchi & Saatchi PR

Mi se pare că lucrurile s-au schimbat mult în bine in abordarea situatiilor de criza, în mod special începând din anul 2007. O influenţă majoră o are probabil faptul că acest an a fost presărat cu situaţii de criză: Danone, Smithfield, Ernst & Young, Dacia şi lista poate continua. Personal, am observat din partea clienţilor o mai mare deschidere către managementul crizei şi cred că lucrurile urmează un trend ascendent.

Citeste mai mult...

Fluctuaţia şi blog-urile angajaţilor: o provocare pentru comunicarea internă din agenţiile de relaţii publice

Once upon a time...o agenţie prosperă, echilibrată şi puternică, cu angajaţi fideli, care comunicau şi trăiau armonios. Ei bine, asta se întâmplă doar în poveşti. In viaţa reală, agenţiile au o activitate internă palpitantă, înţesată de evenimente plăcute, dar şi neplăcute. Pentru a pătrunde în „bucătăria” comunicării cu angajaţii, am selectat câteva agenţii de relaţii publice de top din România şi le-am invitat să ne vorbescă despre activitatea lor internă.

Citeste mai mult...

Despre provocarile cu care Relaţiile Publice se vor întâlni în viitor. Un interviu cu James Grunig, profesor emerit la Universitatea Maryland

Sunt de acord cu faptul că relaţiile publice au acum un corpus ştiinţific de cunoştinţe şi cu faptul că devin mai degrabă o funcţie managerială decât o funcţie comunicaţională de ordin tehnic. Cred că cea mai puternică tendinţă în relaţii publice este evoluţia către un rol managerial strategic. În mod ironic, problemele-cheie şi provocările sunt strâns legate de forţele care limitează rolul managerial al relaţiilor publice şi dezvoltarea corpusului de cunoştinţe al disciplinei.

Citeste mai mult...

Comunicarea neconvenţională şi "relaţiile publice all inclusive". Un interviu cu Robert C. Rekkers, Director General al Băncii Transilvania

În domeniul financiar-bancar vorbim de "Relaţii publice all inclusive" pentru că, altfel, nu ai cum să faci faţă unui sistem atât de riguros, care cere maturitate. În sectorul financiar-bancar tot timpul se întâmplă ceva nou, concurenţa este aprigă, sunt aduse modele din străinătate, prin instituţiile bancare care au filiale şi în România. Să nu uităm că obiectivul fiecăreia este obţinerea unui profit cât mai mare. Vorbim de o lume a brandurilor, a valorilor şi a standardelor, de companii care investesc în imagine şi care cred în "return on investment". Băncile sunt identităţi care fac parte, din ce în ce mai mult, din viaţa noastră. Iar printre "armele" acestora se numără, cu siguranţă, şi PR-ul.

Citeste mai mult...

De la simpla informare a angajaţilor la implicarea acestora în procesul de decizie. Un interviu cu Adina Ionescu, MOL Romania

Comunicarea internă va utliza canale din ce în ce mai sofisticate, personalizate şi non-conventionale, în linie cu aşteptările angajaţilor. Se va trece deja de la simpla informare a acestora la implicarea lor în procesul de luare a deciziilor, de la transformarea unui colectiv într-o echipă, la formarea unei culturi organizaţionale. Pentru mine, exemplul real este MOL România, unde toţi colegii mei au participat la un exerciţiu de identificare a valorilor care ne animă, în cadrul unui teambuilding. Acest set de valori consitituie punctul de pornire pentru strategia de comunicare internă. Pe de altă parte, echipa noastră de management este cea care a stabilit viziunea companiei pe termen mediu, ceea ce cred că merită menţionat.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP