30032017

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani Roxana Grigorean, Samsung: Curajul în comunicare înseamnă să te apropii într-un mod real și relevant de consumator

Roxana Grigorean, Samsung: Curajul în comunicare înseamnă să te apropii într-un mod real și relevant de consumator

Roxana Grigorean

Un dialog util şi agreabil despre rolul comunicatorului într-o industrie a viitorului şi despre beneficiile inovaţiei în comunicare. Avem întâlnire cu entuziasmul unui comunicator care îmbrăţişează curajul în instrumentarul comunicării zilnice. ‚Dacă te adresezi cuiva curajos, care mereu își dorește mai mult de la sine și de la ceilalți, atunci și tu, ca brand, trebuie să ai o comunicare inovatoare. Cu siguranță nu poți câștiga atenția unui consumator modern, mereu în mișcare, cu o comunicare lineară, clasică‘, explică Roxana Grigorean, PR Manager Samsung Electronics Romania.

Roxana, cum ai ajuns să faci PR pentru Samsung şi cum s-a născut prietenia ta pentru o industrie a viitorului?

Mi-am început cariera în presă și am lucrat ca jurnalist de business timp de 4 ani, apoi am acumulat experiență în comunicarea business to business, ca specialist în comunicare pentru o casă de avocatură din top 3 din România. După aceste experiențe, mi-am dorit să fiu mai aproape de consumatorul final, să găsesc căi creative pentru a comunica cu el. Practic, așa am ajuns la Samsung. Era o abordare diferită față de ceea ce făcusem și a fost o provocare pe care mi-am dorit-o.

În plus, am lucrat cu mulți consultanți de relații publice pe vremea când eram jurnalist. Înțelegeam meseria lor și o respectam. Știam că a lucra „de partea companiei” însemnă acces la un piesaj de informații mai complex, mai aproape de sursă. Așa că mi-am dorit să fac această trecere. Acum pot sa înțeleg foarte bine provocările de ambele părți și sper că acest lucru mă ajută să fiu un bun partener pentru colegii mei din presă - un partener profesionist și empatic.

Cum a fost debutul tău în acest rol? Ce temeri ai avut, ce provocări te-au încercat?

La primul contact cu acest domeniu, am avut temerea că mă voi lovi de un limbaj mult prea tehnic și arid, că totul se va învârti în jurul megapixelilor și procesoarelor. Aceasta a fost însă o barieră falsă. În definitiv, orice inovație tehnologică pornește de la oameni, este despre și pentru oameni.

Ce crezi, un brand inovativ are nevoie de o comunicare la fel de inovatoare?

Comunicarea trebuie adaptată consumatorului tău și stilului lui de viață. Dacă te adresezi cuiva curajos, care mereu își dorește mai mult de la sine și de la ceilalți, atunci și tu, ca brand, trebuie să ai o comunicare inovatoare. Cu siguranță nu poți câștiga atenția unui consumator modern, mereu în mișcare, cu o comunicare lineară, clasică.
Cred mult în inovație, așa cum cred toți colegii mei de la Samsung. Dacă zi de zi includem inovație în produsele noastre, avem și datoria de a o include în orice act de comunicare. Sună poate simplu, dar e extrem de complicat când vine vorba de munca de zi de zi. A fi primul, a fi diferit, a surprinde mereu, nu e o treabă ușoară. Avem norocul, însa, să nu fim singuri în această poveste - cu parteneri curajoși și deschiși spre inovație, totul e posibil.
De altfel, Samsung a primit marele premiu “PR Innovator of the Year” anul trecut la Romanian PR Award și suntem mândri că munca noastră a fost recunoscută în zona inovației în comunicare.

Inovaţiile tehnologice, oricâte beneficii aduc cu sine, se lovesc la un moment dat de suprasolicitarea individului care „pur şi simplu nu vrea să ştie mai mult”. Ce poate face comunicarea în acest context?

Inovațiile tehnologice nu sunt create per se, ele suțin un anumit stil de viață. Ne dorim să facem mai mult, într-un timp mai scurt. Ne dorim să fim multi-tasking. Să avem grijă de noi, dar și să fim alături de cei dragi nouă. Familia și prietenii noștri nu se mai află la un pas distanță, dar ne dorim să îi avem aproape. Ne dorim, în egală măsură, să ne luăm de pe cap grijile de zi cu zi, pentru a ne putea concentra pe lucrurile cu adevărat importante pentru noi, pe dezvoltarea noastră, fie că acest lucru înseamnă mai mult timp pentru prieteni sau famile, o comunicare mai facilă sau dobândirea de noi abilități și cunoștințe. Tehnologia nu este despre a ști mai mult despre specificații tehnice, ci despre a face mai mult.
Este adevărat, adeseori ne e frică și ni se par dificile lucrurile pe care nu le cunoaștem. Când ajungem, însă, să le descoperim, realizăm că nu mai sunt atât de inaccesibile cum credeam. La fel este și cu tehnologia. Ea este extrem de intuitivă și poate fi integrată foarte ușor în viețile noastre, dar uneori poate ne sperie, pe cei mai puțin tehnici dintre noi, multiplele specificații tehnice.
Tocmai de aceea, ca și direcție de comunicare, ne dorim să fim o sursă de inspirație pentru oameni, pentru ca aceștia să își poată defini stilul de viață pe care și-l doresc, prin intermediul tehnologiei de top.  

Se spune că inovaţiile sunt mai puţin despre dezvoltările tehnologice în sine şi mai mult despre ceea ce se schimbă pentru individ prin folosirea lor. Ce rol joacă această contextualizare socială în comunicarea Samsung?

Misiunea Samsung este de a dezvolta tehnologii de top pentru a îmbunătăți viețile oamenilor, pentru a veni în întâmpinarea stilului lor de viață. Contextualizarea nu este o tehnică, ci este scopul final al inovațiilor și deci al comunicării noastre, pentru că acesta este rolul tehnologiei, de a se integra în viețile oamenilor.
Să vă dau niște exemple:

Big Day Today
Big Day Today powered by S6 edge+ este aplicația care îi provoacă pe utilizatori să urmeze 30 de provocări menite să îi ajute să își depășească limitele și să își atingă maximul de performanță, redefinindu-și astfel stilul de viață. Aplicația îi inspiră pe utilizatori să devină o versiune mai bună a lor și să evolueze constant prin intermediul tehnologiei. Este vorba de tehnologie, da. Dar este și un instrument util pentru viața de zi cu zi.

Live Smart
Aplicația Live SMART 365 este o colecție de sfaturi prin care consumatorii pot obține mai mult timp liber, mai multă eficiență, mai mult confort sau pot fi mai aproape de cei dragi prin intermediul tehnologiei. Utilizatorii au acces la peste 2000 de tips & tricks prin care își pot simplifica sarcinile zilnice cu ajutorul dispozitivelor smart. E tehnologie? Da. Dar aduce și ceva util în viața de zi cu zi a oamenilor.

Aveţi o cadenţă şi o efervescenţă a comunicării peste media altor industrii. Vă iese întotdeauna coordonarea cu alte funcţii de business?

Efervescența comunicării se datorează industriei din care facem parte, o industrie extrem de dinamică și activă, în care se întâmplă lucruri interesante și relevante pentru stilul nostru de  viață. Faptul că în acestă industrie se comunică mai mult decât în altele este o consecință a modului alert și relevant, deopotrivă, în care se dezvoltă tehnologia. Dacă acum câțiva ani, poate doar pasionații erau interesați de inovațiile din acest domeniu, astăzi ele sunt prezente în viața tuturor. Bunica folosește telefonul mobil, mama smartphone-ul. Generațiile de astăzi au acces la tehnologie încă din primii ani de viață. Iar acest lucru schimbă paradigma lumii în care trăim. Accesul la informație se află la îndemâna oricui, avem nevoie de moduri creative de a procesa această informație și de a o aduce în folosul nostru, al familiei noastre și al comunității în care trăim.

Ce înseamnă să fii eficient şi ce înseamnă să fii curajos în PR?

Curajul în comunicare înseamnă să te apropii într-un mod real și relevant de consumator. Este o comunicare deschisă, care presupune riscuri, dar care aduce beneficii pe termen lung. La fel ca și în viața noastră de zi cu zi. Comunicarea deschisă este de multe ori înfricoșătoare, dar ne poate ajuta să creăm cele mai solide și sincere relații. La fel este și când vine vorba de un brand. Lumea se schimbă într-un mod alert, la fel și publicul căruia ne adresăm.  De aceea, cred că brand-urile care vor avea curajul să facă acest pas decisiv și să se apropie de consumatori vor fi cele care vor avea o abordare eficientă.

Da, e nevoie de curaj întodeauna atunci când îți propui să fii primul. Noi dezvoltam multe lucruri local și suntem mândri de asta. De exemplu, Lifestyle Designer.
Lifestyle Designer este prima platformă a unui brand tech care îmbină tehnologia cu  ultimele tendințe în materie de design, nutriție, performanță sau divertisment, oferindu-le utilizatorilor exemple concrete în care tehnologia poate fi un aliat în îmbunătățirea stilului lor de viață.

Samsung și-a asumat astfel misiunea de a le oferi utilizatorilor cele mai noi tendințe care să îi inspire în transformarea lor de mâine, prin design, performanţă, pasiune şi momente de neuitat. Nu singuri, ci împreună cu specialiști, din domenii diferite: design, nutriție, stil, fotografie, multimeda, performanță, sănătate, fashion. Toate aceste tendințe pe care le identificăm împreună cu ei ajung și la publicul larg, printr-o serie de workshopuri, prin articole, prin canalele de social media.

Un gând pentru cititorii PR România?

Orice facem, comunicăm. Ne dorim sau nu, comunicăm. La fel este și pentru brand-uri. Fie că se ascund, fie că ies în față, comunică. Cred că este un lucru la care ar trebui să ne gândim mai des, chiar dacă deja îl știm.


Roxana Grigorean este PR Manager în cadrul Samsung Electronics Romania și are o experiență de 10 ani în jurnalism și comunicare. S-a alăturat Samsung Electronics România în urmă cu 4 ani, iar campaniile de comunicare pe care le-a coordonat s-au remarcat în cele mai importante competiții de profil din România, obținând anul trecut distincția “PR Innovator of the Year”, dar și Golden Excellence Award la categoria “Tech PR”, Silver Award pentru Comunicare Corporate, Golden Award pentru Media Relations sau ”Best CSR Project pentru educație”. Totodată, programul local de responsabilitate socială „Prepare today for the jobs of tomorrow”, în care a fost implicată în ultimii 4 ani, a primit și recunoaștere internațională: GOLD Sabre Award la categoria „Corporate Social Responsibility”. Roxana este specializată în comunicarea de brand, de produs, CSR, comunicare de criză și social media. Între 2005 si 2009 a fost redactor Ziarul Financiar, iar între 2009 si 2011 a fost specialist în relații publice în cadrul casei de avocatură Mușat & Asociații.


Interviu realizat de Dana Oancea, PR Romania.

 

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1  logo oxygen site              

siglaBT noua        rd_logo  dccom LOGO nou site      mediapozitiv_logo_3