28032020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Raportul global ICCO 2010: Consultanţii în domeniul relaţiilor publice sunt optimişti cu privire la anul 2010

Raportul global ICCO 2010: Consultanţii în domeniul relaţiilor publice sunt optimişti cu privire la anul 2010

Pin It

trends_2010Sectorul internaţional al firmelor de consultanţă în domeniul relaţiilor publice rămâne ferm pe poziţii în ciuda crizei economice: comunicarea la nivel de companie şi în situaţii de criză este principala sursă de venit, specialiştii în domeniul marketingului redirecţionează bugetele către PR, iar mediul digital este o componentă cheie a creşterii în anul viitor, conform Raportului Global pe 2010, dat publicităţii  de International Communications Consultancy Organisation (ICCO).

 

 

Venituri

Veniturile pe 2009 pentru marea majoritate a ţărilor cuprinse în studiu au suferit doar variaţii infime fata de 2008. Cele mai dezvoltate pieţe în domeniul relaţiilor publice – Statele Unite şi Marea Britanie – au raportat o scădere medie a veniturilor de 5%. Câteva state europene au raportat o creştere de două procente, Norvegia şi Irlanda de 9%, în timp ce Portugalia a estimat o creştere de 8%. Însă Brazilia s-a detaşat cu o creştere impresionantă de 20% a veniturilor, sfidând o aplatizare generală a PIB-ului în celelalte ţări.

Nu toate ţările s-au descurcat însă la fel de bine: Slovenia a încasat lovitura cea mai puternică, înregistrând un declin anual de 30% în veniturile încasate de companiile de consultanţă, în timp ce Belgia şi Rusia au scăzut cu aproape 15%, iar Slovacia cu 10%.

Cererea pentru servicii

Comunicarea la nivel de companie şi în situaţii de criză au fost domeniile lider în ceea ce priveşte generarea de venituri pentru companiile de consultanţă, fiind serviciile cele mai productive în 17 şi respectiv 12 ţări. Comunicarea către consumatori şi a activităţilor de marketing pentru brand au fost şi ele menţionate de către jumătate din cele 24 de ţări incluse în studiu, ca fiind domenii cu performanţă  bună în 2009.

PR vs. Marketing

Comparativ cu alte discipline, PR-ul s-a descurcat bine la nivel internaţional atunci când vine vorba de cota deţinută din sumele cheltuite. 15 din cele 24 de ţări incluse în studiu au raportat o creştere generală a cotei dedicată PR-ului în bugetele clienţilor, acest lucru făcându-se direct pe seama altor servicii de marketing, cum ar fi publicitatea. Şapte ţări au raportat că bugetele de PR au rămas stabile, Turcia fiind singura ţară care a suferit o reducere a cheltuielilor pentru PR în relaţie cu alte discipline.
Deloc surprinzător poate, toate ţările au previzionat o cotă a PR-ului în buget mai mare în decursul lui 2010.


Sursa: http://www.iccopr.com/news-event/News.aspx

 

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black