Arheologia Twitterului: primii 100 veterani în .ro
- Duminică, 17 Octombrie 2010 22:00 |
- Anca Tenita
Primul cont românesc de Twitter a fost creat de un bărbat, primul post din twittosfera românească a fost publicat de o femeie. Din primele 100 de conturi româneşti pe Twitter, 89 sunt conturi personale, iar numărul barbaţiilor a fost de aproximativ 3 ori mai mai mare decât numărul femeilor.
Impactul internetului asupra relaţiilor publice
- Luni, 11 Octombrie 2010 06:27 |
- Italo Vignoli
Probabil, “paradigm shift” despre care vorbeşte James Grunig va avea loc doar în momentul în care generaţia actuală de "imigranţi digitali" care ocupă posturile importante din societăţi şi agenţii va face loc noii generaţii de "nativi digitali", care încearcă în aceşti ani să se perfecţioneze în profesia de purtător de cuvânt. Trebuie totuşi ca între cele două grupuri să existe un proces accelerat de experienţe şi metodologii, în baza respectivelor competenţe.
Iniţierea comunicării în mediul online a TNB a fost o provocare profesională extraordinară
- Duminică, 26 Septembrie 2010 22:00 |
- Claudia Cârlig
Omul de relaţii publice: consultant vs. executant
- Miercuri, 15 Septembrie 2010 22:00 |
- Catrinel Burghelea
Adesea, oamenii de relaţii publice sunt nemulţumiţi de clienţii sau managerii lor că nu le înţeleg corect meseria. Cât sunt de conştienţi clienţii/ managerii de nevoia de consultanţă în relaţii publice? Tind să sper că tot mai mult...
James Grunig: Paradigmele relaţiilor publice globale în era digitalizării. Partea a III-a
- Luni, 13 Septembrie 2010 07:18 |
- James Grunig
Sunt de părere că relaţiile publice oferă publicurilor „o voce” în cadrul luării deciziilor organizaţionale şi le oferă mai multă putere (o perspectivă postmodernă). În acelaşi timp, relaţiile publice sunt valoroase pentru organizaţie deoarece le ajută să ia decizii, să dezvolte politici, să ofere servicii şi să se comporte în feluri care sunt dorite şi acceptate de către stakeholderi – crescând în acest fel profiturile, reducând costurile şi riscurile (o perspectivă semi-modernistă).
Comunicarea de criză – în comă?
- Duminică, 05 Septembrie 2010 22:00 |
- George David
Ce-o mai fi şi comunicarea asta de criză? E un moft? O necesitate? E ceva „top secret”, „tabu”, despre care nu au voie să vorbească decât iniţiaţii şi doar în şoaptă? Sau e o unealtă indispensabilă în funcţionarea unei organizaţii?
Factori de succes in comunicarea 2.0
- Sâmbătă, 04 Septembrie 2010 22:00 |
- Eric Schoeffler
Comunicarea care nici nu provoacă la dialog şi nici nu aduce un beneficiu este percepută din ce în ce mai mult ca agresare. Multe firme care ţintesc către consumatorii tineri experimentează deja forme de comunicare noi în web 2.0. Adesea, lipseşte o strategie. Experţii în marketing caută concepte şi reguli valabile pentru a avea succes şi pe Internet în sensul promovării de brand. Între timp s-au cristalizat şase factori care garantează succesul în comunicarea de marcă în web 2.0.
“Blind dinner”, bloggeri şi îngheţată. Pe scurt, o campanie de PR neconvenţională.
- Sâmbătă, 28 August 2010 22:00 |
- Ruxandra Vasilescu
Campania "Magnumize your senses", experienţa senzorială pe care brandul Magnum a oferit-o bucureştenilor, este un răspuns la toate oportunităţile pe care simţurile le lasă neexploatate. Pornind de la ideea că îintunericul ascute simţurile, ca odată ce ochii se închid, o lume întreagă de senzaţii se deschide", Magnum a dovedit consumatorului ce înseamnă cu adevărat un "răsfăţ regal": o "răsfăţo-experienţă" care îi exploatează toate simţurile nemijlocit, care trece dincolo de bariera gustului, îi alimenteaza curiozitatea şi îi trezeşte sentimentele.
Florentina Loloiu: PR-ul cultural trebuie să iasă din tipar
- Luni, 23 August 2010 22:00 |
- Florentina Loloiu
Programul “Comunicatori pentru Societatea Civilă” aduce valoare adăugată prin ceea ce face şi nu doar atât, plusează foarte mult în ceea ce priveşte îmbunătăţirea modului în care este perceput PR-ul cultural. Nu este scopul programului în sine, ci implicit derivă din ceea ce face acesta.
Cum twitteresc românii în zilele de sărbătoare. Un studiu Zelist.ro
- Sâmbătă, 21 August 2010 22:00 |
- Anca Tenita
Hârtia are răbdare, cititorul nu
- Duminică, 15 August 2010 22:00 |
- Peter Littger & Lukas Kircher
Jurnalismul este gândit pentru a arăta o oglindă societăţii. Şi în viitor va avea aceeaşi funcţie, nu ne îndoim de asta. Însă o oglindă care nu reflectă este fără valoare. O oglindă arată şi adâncimea spaţiului. Jurnalismul, care trebuie să fie ca o oglindă, nu trebuie deci să fie mat şi trebuie să scoată la lumină multe adâncimi. Jurnalismul de astăzi pare însă de multe ori mat şi foarte puţin adânc. Aceasta conduce la forme identice, adaptare şi în cele din urmă la plictiseală.
Relaţiile publice -nu doar laudă exagerată şi nonsens.
- Marți, 10 August 2010 22:00 |
- Daiana Stoicescu
Se poate evalua munca unui PR-ist? Există vreo legătură între Relaţiile Publice şi reputaţia unui brand?
Cred că toţi ştim sau bănuim că o bună reputaţie se construieşte în ani şi se poate distruge în câteva secunde. Mă tot gândesc de ce apelează specialiştii în relaţii publice la comunicate de presă.
Voga ecologiei şi practicile de "greenwashing" transformate într-o atitudine mai sinceră, etică şi lipsită de lăcomie
- Marți, 10 August 2010 07:10 |
- Pierluigi Orati
Poate că nu toată lumea este conştientă de faptul că în ultima vreme în Nigeria apa potabilă şi peştele comestibil sunt din ce în ce mai greu de găsit din cauza faptului că în această ţară s-au produs deversări de petrol atât în zona de coastă, cât şi la sol, similare celor comise recent de BP în Golful Mexic. De data aceasta însă, responsabilă pentru acest „dezastru silenţios” este o altă companie multinaţională, şi anume Exxon Mobil, ce are de altfel aceeaşi proveninenţă, americană, la fel ca preşedintele care încearcă să lupte împotriva „tsunami-ului petrolier” ce afectează coastele statelor Florida şi Louisiana.
Comunicare 360° pentru lansarea jocurilor LEGO
- Duminică, 08 August 2010 22:00 |
- Katharina Sutch & Helena Seppelfricke
Pentru lansarea jocurilor, grupul LEGO a mizat pe o comunicare de 360° şi a initiat o campanie de anunţuri încă înaintea introducerii produsului. Prezentarea imaginilor cheie la Stachus şi Gara Centrală din München au asigurat sporirea curiozităţii. Deoarece branşa jucăriilor este una foarte restrânsă, fără vreo importanţă prea mare în marele ansamblu economic, fiecare producător trebuie să "bată tare toba" pentru a se face auzit aşa cum trebuie în acestă piaţă. Intrarea pe un segment nou a fost pentru Grupul LEGO o nouă sarcină. De aceea, PR-ul şi celelalte acţiuni de marketing (precum instore şi online) trebuiau împletite în mod optim.
Carmen Gheorghiţă: Indiferent de categoria de vârstă sau socio-profesională, orice om este atras de poveşti
- Miercuri, 04 August 2010 09:17 |
- Carmen Gheorghiţă
Am pus mai puţin accent pe redarea tuturor datelor strict legate de istorie şi arhitectură (fără a le ignora, totuşi) şi mai mult pe poveşti, pe micii istorii cu savoare, pe întâmplări din viaţa celor ce au locuit sau au fost doar în trecere prin oraş. Ideea esenţială a fost aceea de a crea o punte de comunicare, un dialog cald, intim, între vizitator şi oraş.
Cum să faci PR pentru PR
- Duminică, 01 August 2010 20:56 |
- Lilly Bindeanu
Cred că am început să înţeleg de ce profesia de relaţionist este înţeleasă greşit. Şi vina s-ar putea să o purtăm chiar noi, specialiştii în comunicare. De multe ori am fost puşi în ipostaza de a ne defini profesia şi în majoritatea cazurilor am descris interacţiunea cu media, nu-i aşa? Realitatea este că RELAŢIILE PUBLICE nu constau doar în RELAŢII MEDIA. Nu voi încerca să dau o definiţie a relaţiilor publice, dar voi face un apel la profesioniştii din acest domeniu: e timpul ca PR-ul să fie evaluat corect şi acest lucru va fi posibil doar dacă partenerii noştri de afaceri şi publicul larg vor dobândi o educaţie în acest domeniu.
@PRRomânia îşi sărbătoreşte follower-ul cu numărul 1000. Pe Twitter.
- Joi, 22 Iulie 2010 20:53 |
- Rebeca Pop
Primul tweet @PRRomania suna cam aşa: „Blogging şi PR: http://bit.ly/kYWWb”. Se petrecea în urmă cu un an, pe vremea când păşeam cu paşi timizi în universul social media. Comunicatori de profesie, ştiam că social media vor reprezenta o verigă tot mai importantă atât în comunicarea cu cititorii noştri cât şi în cea cu potenţialii cititori.
Iuliana Bălan, specialist PR la Muzeul Ţăranului Român: Este mult mai dificil să măsori „rezultate culturale” faţă de cele de business
- Marți, 20 Iulie 2010 08:43 |
- Iuliana Balan
Anual realizăm sondaje de public, ştim cam câte persoane ne calcă pragul şi cam cine sunt acestea. Ştim de unde se informează şi de ce ne vizitează. Cu mulţi am devenit prieteni. Un negustor i-ar numi „clienţii noştri constanţi”, dar sunt mai mult decât atât. Unii se implică voluntari în activităţile muzeului, alţii vin cu propuneri de proiecte noi care de multe ori au fost acceptate şi duse la bun sfârşit.
Conflicte morale în raporturile PR-presă. Rezultatele cercetării "Media Transparency and Media Practices in Romania"
- Duminică, 11 Iulie 2010 22:00 |
- Dana Oancea
US Institute for Public Relations şi Forum for International Communications anunţă finalizarea primei cercetări privind transparenţa media în raporturile PR-presă-public. Studiul arată că, în România, publicitatea mascată îşi face apariţia într-o varietate de forme. O serie de factori capătă relevanţă în depistarea acestui fenomen: frecvenţa publicării comunicatelor de presă corelată cu numărul de machete publicitare în cadrul aceleiaşi publicaţii, influenţa exercitată de departamentul de vânzări al trusturilor de presă asupra agendei editoriale sau prioritizarea conţinutului editorial în funcţie de anumite beneficii financiare sau non-financiare oferite de către unii practicieni PR.
Tendinţa către maşina de copt pâine
- Marți, 06 Iulie 2010 22:00 |
- Dirk von Gehlen
Cine vrea să înţeleagă care este miezul provocărilor cu care se confruntă jurnaliştii în era digitalizării, trebuie să îşi închipuie un maistru brutar care trebuie să reacţioneze la trendul maşinilor de copt pâine din menajele private. Însă democratizarea mijloacelor de producţie este mult mai redusă în domeniul brutăriei şi mai puţin revoluţionară decât în branşa media.