28042024

Back Eşti aici:Home Articole

Agenţiile de PR trebuie să se specializeze şi să fie parteneri de business pentru clienţii lor

veronica_nicolaePentru a face parte dintr-o echipă de Tech PR trebuie să ai un anumit fler pentru tehnologie, să simţi şi să trăieşti tehnologie, să îţi placă la nebunie această lume dinamică şi astfel nu vei face mari eforturi să o înţelegi. Puţini oameni de comunicare sunt capabili de acest lucru şi vă asigur că ‘spun’ aceste cuvinte din experienţă.

Citeste mai mult...

Responsabilitatea socială corporatistă - angajament sau sugrumare?

sandra_macleodNenumărate cercetări efectuate în ultimul deceniu subliniază importanţa comportamentului corporatist responsabil şi durabil. Sandra Macleod pune constatările în context şi cântăreşte însemnătatea acestora pentru viitorul apropiat. Conferinţa anuală a Şcolii de Economie din Helsinki a ales un moment optim pentru a ridica câteva întrebări cu privire la seriozitatea cu care organizaţiile sunt dedicate celor două mantre ale managementului modern: responsabilitatea socială corporatistă şi dezvoltarea durabilă.

Citeste mai mult...

Jurnaliştii sunt neanderthalienii epocii digitale

stephan_weichertSă lăsăm la o parte ideile preconcepute, să încetăm să ezităm şi să uităm toate atacurile de panică ale ultimelor luni. Să ignorăm aşadar criza, care pare să ameninţe tot mai mult comunitatea celor 50.000 de jurnalişti profesionişti germani. Să ne imaginăm pentru a simplifica lucrurile că am fi locuitori ai unei noi epoci de piatră, care a început cu inventarea Internetului: Măsurat la cât de puţin este folosit potenţialul comunicării în reţea astăzi, jurnaliştii sunt neanderthalienii epocii digitale.

Citeste mai mult...

"În loc să-mi aleg un job de inspector bancar, l-am ales pe cel de la Salvaţi Copiii". De vorbă cu Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv al organizaţiei

Cum aţi caracteriza relaţia cu autorităţile? Beneficiaţi de un sprijin real din partea acestora?
Într-o relaţie contează întotdeauna partenerii. Dacă găsim persoane interesate şi orientate către acţiune, către o schimbare, o nouă initiativă, da, colaborăm şi putem face lucruri bune împreună. În toţi aceşti ani am cunoscut mulţi oameni cu poziţii importante în schema Guvernului sau Parlamentului, dar puţini şi-au suflecat mânecile să lucreze alături de noi. Cei mai mulţi asteptau ca noi să facem şi ei să prezinte, sau să preia ce pusesem noi în aplicare. Dar este bine şi aşa, atâta timp cât s-a schimbat ceva în bine.

Citeste mai mult...

Mizeria din staţia de autobuz. Un dialog socratic la Oficiul Forţelor de Muncă între un jurnalist şomer, Socrate şi Platon

Doi consilieri de muncă, Socrate şi Platon, împart un birou.
Socrate: "La ce ne mai trebuie jurnalişti?" este tema de azi. Platon, uite-te te rog în "Marea întrebare" (Die große Frage) a lui Erlbruch. "La ce ne mai trebuie jurnalişti?"
Platon citeşte: "Ca să asculte", răspunde soldatul. "Pentru a naviga pe mări", spune marinarul. "Pentru a iubi viaţa", moartea. Platon răsfoieşte. Jurnalistul nu apare.

Citeste mai mult...

Paradigmele relaţiilor publice globale în era digitalizării. Partea I

Mulţi practicieni folosesc noile media în acelaşi mod în care le utilizează pe cele tradiţionale – ca pe un alt canal prin care să arunce mesaje către un public foarte larg – în loc să le vadă ca pe un mijloc strategic de interacţionare cu publicurile, prin intermediul căruia să adune din mediul exterior informaţii care să influenţeze procesele de decizie organizaţionale. Pentru ca relaţiile publice să folosească noile media la adevăratul lor potenţial, este necesar ca teoreticienii şi practicienii să reinstituţionalizeze relaţiile publice într-o paradigmă a managementului strategic, în locul unei paradigme simbolice interpretative. Acest articol oferă un model strategic al relaţiilor publice şi, pentru fiecare etapă a modelului, oferă sugestii de utilizare a media digitale.

Citeste mai mult...

Hans-Peter Siebenhaar, redactor economic Handelsblatt: Avem nevoie de o nouă economie a jurnalismului

hans_siebenhaarDavid Cohn, un tânăr jurnalist din California, a devenit cunoscut peste noapte. Pentru că a avut o propunere deosebită, despre cum poate fi salvat jurnalismul american de calitate pe timp de criză: pe pagina sa de web cere donaţii pentru documentarea articolelor. De pildă, părinţii pot sponsoriza un reporter cu câţiva dolari pentru documentarea avantajelor şi dezavantajelor şcolilor locale. Noul model se numeşte colectarea de fonduri pentru un jurnalism de calitate. Ideea cu aplicabilitate practică redusă aruncă însă o lumină importantă asupra crizei ziarelor din SUA.

Citeste mai mult...

Evaluarea în PR: tradiţii vs tendinţe

marta_niculaieÎn mediul economic actual, marcat profund de o criză al cărei impact continuă să se propage, se vorbeşte din ce în ce mai mult despre eficienţă. Eficienţă la nivelul societăţii, al companiilor dar şi la nivel individual. Cum afli însă dacă eşti eficient? În domeniul nostru, ca profesionişti în relaţii publice, cum ştim dacă activităţile pe care le derulăm sunt eficiente?

Citeste mai mult...

Aspectele ecologice trebuie incluse holistic in actiunile de zi cu zi ale companiei. Un dialog cu dr. Rainer Wend, Executive Vice-President al departamentului de CSR la Deutsche Post

rainer_wendSchimbarea globală a climei acutizează din ce in ce mai mult conştiinţa ecologică a cetăţenilor şi politicienilor. Branşa transportului şi a logisticii este solicitată în mod deosebit. Deutsche Post, prin programul “GoGreen”, este unul din pionierii în domeniu.

Citeste mai mult...

Antreprenoriatul - de la zero la succes printr-o idee genială

antreprenorDe când lucrez în online am observat o "specie" aparte de om de afaceri. Sunt sigură că l-aţi văzut şi voi la conferinţe şi chiar la TV. Nu poartă costum decât rareori şi nu prea conduce maşini scumpe. Nu-i plac nici servietele din piele şi nici Rolex-urile, dar o să-l vedeţi cu siguranţă cu rucsacul după el, fiindcă nu pleacă nicăieri fără laptop şi stabileşte orice întâlnire de afaceri doar în locuri cu wireless. Dincolo de semnele exterioare distinctive, veţi observa că "subiectul" nostru este vorbăreţ şi foarte informal, un amestec de trainer şi coordonator, dar care se dezice cu fermitate de eticheta "manager" sau "CEO". O să-l vedeţi cu câtă pasiune vorbeşte despre proiectele sale şi veţi mai observa şi cu ce rapiditate îi vin idei noi, pe care nu aşteaptă prea mult să le pună în aplicare.

Citeste mai mult...

"Lobby = trafic de influenţă", exemplu de "furculision" contemporan

aurelian_horjaCoana Chiriţa a avut două fete care i-au moştenit trăsăturile: Chiriţica şi Mit(z)a. Una foloseşte cuvântul „lobby” când se referă la transferurile din fotbal sau promovarea filmelor, se revoltă când o organizaţie face lobby pentru ... indiferent ce, dar a fost foarte bucuroasă atunci când Guvernul, Preşedintele şi Regele Mihai s-au implicat în activităţi de lobby pentru intrarea noastră în NATO şi UE. Nu se întreabă niciodată de ce aceştia nu au intrat la închisoare, dar este ferm convinsă că lobbyiştii ar trebui să înfunde puşcăriile.

Citeste mai mult...

Pentru ce mai avem nevoie de jurnalism? Şanse în ciuda crizei

Cum ar arăta o lume fără jurnalism? Această întrebare şi-o pune cunoscutul publicist german Hajo Schumacher. Dacă jurnalismul vrea să aibă un viitor, atunci trebuie să se privească pe sine la fel de critic cum face cu restul societăţii. Criza oferă posibilitatea sincerităţii într-o profesie, ai cărei reprezentaţi pun la zid cu o aroganţă morală moravurile decăzute şi încasează pentru asta bani de la o bancă federală toxică. Înainte ca viitorul jurnalismului să poată începe, trebuie mai întâi notat tristul status quo. O observaţie în douăsprezece puncte.

Citeste mai mult...

Comunicator într-o companie cât un oraş

Cum reuşeşti să transmiţi informaţia cât mai clar şi în timp util către 27.000 de oameni? Dar dacă aceştia sunt răspândiţi în toată România? Şi dacă mai fac şi parte din categorii profesionale dintre cele mai variate, de la sondori la economişti, de la muncitori în rafinărie la „gulere albe”? Cum ştii dacă mesajul tău a ajuns la ei, dacă l-au înţeles şi dacă instrumentele pe care le foloseşti sunt cele mai potrivite? Ne răspunde la aceste întrebări Dana Bănuţă, Head of Corporate Internal Communications Office Petrom.

Citeste mai mult...

Comunicarea - influenţată de tipare de comportament sau de tehnica dobândită?

monica_minoiu“Comunicare verbală”, “Comunicare non verbală”, “Comunicare interpersonală”, “Comunicare didactică”, “Comunicare şi relaţii publice” ... cel puţin 3.700.000 de pagini de informaţii online oferite de mult discutatul “Google”. Şi, cu toate acestea, în era în care totul se “învată” pe Internet, lumea a uitat să comunice şi totul se rezumă la sintagme simple de etichetare a tiparelor de comunicare, la clasificarea noastră în “buni comunicatori”, “comunicatori slabi”, “persoane antisociale”, “PR-işti prin excelenţă”...

Citeste mai mult...

Paul Holmes: 10 tendinţe care vor marca industria de Relaţii Publice în următorul deceniu

Oamenii de PR vor fi nevoiţi fie să dobândească noi abilităţi fie să reînveţe vechile abilităţi cu care s-au familiarizat în zilele de început ale profesiei. Vor trebui să înveţe să asculte mai bine, pentru că abilitatea de a transmite managementului ce anume aşteaptă stakeholderii va fi cel puţin la fel de importantă ca şi abilitatea de a menţine un dialog onest cu grupurile co-interesate. Ei vor fi nevoiţi să dezvolte noi instrumente prin care să valorizeze opiniile consumatorilor şi să folosească cercetarea într-un mod mai eficace pentru a fundamenta strategiile de relaţii publice.

Citeste mai mult...

Când spui un adevăr al tău şi îl scrii cu inima, răzbeşte. De vorbă cu regizorul Florin Şerban

florin_serbanFilmul e ceva foarte vital, e emoţie în cel mai înalt grad. Se spune că arta se naşte din conflictul între limitările impuse de mijloacele de expresie şi lucrul de exprimat. Limitările există şi în film, dar rămâne cea mai puternică artă, cea mai de impact. Ai la îndemână imagine mişcată, dialog, sunet, muzică. ENORM deci. Responsabilitatea e deci foarte mare. Şi printre acestea şi dincolo de ele trebuie să îţi păstrezi capul, să nu uiţi de adevărul pe care îl ai de spus, dar să ştii să îl îmbraci cu emoţie astfel încât să fie digerabil.

Citeste mai mult...

Cultura organizaţională şi motivarea voluntarilor. O analiză a Comunicării Interne în ONG-uri. Partea a II-a

com_internaPentru ca o organizaţie să aibă o cultură internă puternică, ea trebuie construită şi, mai presus de acest lucru, menţinută. Receptivitatea la nevoile voluntarilor este esenţială, la fel ca şi “stimularea” motivaţiei acestora prin informarea lor cu privire la aspectele importante din “viaţa” organizaţiei şi prin implicarea acestora în elaborarea proiectelor şi în procesul decizional.

Citeste mai mult...

Cum comunică BMW programele de responsabilitate socială

maximilian_schoeberlJocurile Olimpice din vara lui 1972: Două automobile electrice marca BMW însoţesc participanţii la maraton şi la marş. Rezonanţă din partea publicului nu a existat. Scenariu asemănător la Târgul Internaţional de Automobile 1991: BMW îşi prezintă automobilul electric E1. De data aceasta specialiştii sunt încântaţi. Publicul ia notă de acest autovehicul inovator, numai în trecere. Din ce cauză suntem remarcaţi doar în aşa mică măsură? Nu am comunicat cum se cuvine? Sau nu este încă timpul autovehiculelor electrice?

Citeste mai mult...

86% dintre angajaţi neacoperiţi de programele de sustenabilitate ale companiilor

angajatiCompaniile par să se limiteze doar la vorbe în ceea ce priveşte implicarea propriilor angajaţi în iniţiativele de sustenabilitate. Circa 86% dintre respondenţii unui recent studiu realizat de Brighter Planet au declarat că nu au fost implicaţi de către angajatori în problematica sustenabilităţii, chiar dacă acelaşi procent de 86% a declarat că în companiile pentru care lucrează se promovează într-o oarecare măsură concepte de implicare a angajaţilor în programe de sustenabilitate.

Citeste mai mult...

"Când bărbierul foloseşte o lamă ascuţită, trebuie să stai nemişcat". Un interviu cu Frank Klaas, purtător de cuvânt Opel Europa

frank_klass_2Constructorul auto german Opel, subsidiară europeană a gigantului auto american General Motors, a treversat în ultimii doi ani o criză majoră. Cum a fost gestionată aceasta ne spune Frank Klass, purtător de cuvânt Opel şi Vauxhall Europa, într-un interviu acordat revistei germane KommunikationsManager.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP