27042024

Back Eşti aici:Home Articole

PR-ul urcă pe scenă direct din public: proiectul "Şcoala de bani"

simona_danLa un an de la prima mea întâlnire cu clientul (BCR), fac un reverse engineering al procesului prin care o agenţie de PR independentă a transformat o idee în cel mai eficient program de educaţie financiară pentru cea mai mare bancă din România. În urma campaniei, 17,422 persoane s-au înscris la Şcoala de Bani, 85% dintre utilizatori au afirmat că au devenit mai responsabili din punct de vedere fiananciar în urma programului, 84% dintre participanţi au considerat că Şcoala de Bani a fost utilă şi foarte utilă. Ce înseamnă pentru mine toate aceste cifre?

Citeste mai mult...

Declaraţia de la Barcelona privind principiile evaluării relaţiilor publice

evaluare_prLa Barcelona a fost discutată recent o nouă declaraţie privind standardele şi practicile măsurării şi evaluării în relaţii publice. Declaraţia a fost adoptată de către delegaţii care au luat parte la cel de-al doilea summit european al evaluării în PR (European Summit on Measurement), organizat de AMEC şi Insitute for Public Relations.

Citeste mai mult...

Evoluţia twittosferei româneşti din iulie 2006 până în mai 2010. Un studiu Zelist.ro

Prezenta analiză tratează evoluţia conturilor create până în luna mai 2010 (inclusiv). La această cercetare au participat 35.164 de conturi Twitter, monitorizate de Zelist.ro. Din datele existente rezultă că primul cont din twittosfera românească a fost IronMann, cont creat în data de 16 iulie 2006. Din iulie 2006 şi până în prezent, twittosfera românească a crescut, ajungând în 2009 să fie de aproape 29 de ori mai mare decât era în 2007 şi de aproape 6 ori mai mare decât era în 2008.

Citeste mai mult...

Filosof şi câine de vânătoare

Colportajul înlocuieşte reportajul şi căutarea senzaţionalului şi exclusivitatea determină afacerea de zi cu zi", a spus odată fostul preşedinte german Johannes Rau. La urechi ne ajunge un zgomot de fond compus din cuvinte şi sunete care compensează lipsa de conţinut prin agresivitate. Totul este zgomotos, atât de zgomotos încât nu poate fi ignorat.

Citeste mai mult...

PR, start-up şi tehnologie sau cum să fii propriul tău PR

Ce faci dacă eşti parte a unui start-up tehnic? Primul impuls este să te concentrezi pe ce ştii să faci tehnic. “Build it and they will come!” este expresia după care se ghidează antreprenorii în tehnologie aflaţi la început. Surpriza este că nu va veni nimeni, indiferent ce construieşti. Orice produs este consumat de oameni, de aceea trebuie să ştii să-l comunici foarte bine oamenilor, nu numai să-l execuţi.

Citeste mai mult...

Comunicarea prin vestimentaţie

Trăim într-o societate care, în general, tinde să se îmbrace greşit. Uniforma noastră naţională este o pereche de blugi şi un tricou. Dacă ne pasă de aspectul nostru, este necesar să luăm măsuri pentru a-l îmbunătăţi. Şi asta doar ca să ieşim din multime. Ceea ce nu e un lucru rău!

Citeste mai mult...

Geografia twittosferei româneşti. Un studiu Zelist.ro

twitter-birdBucureşti, Cluj, Timiş şi Iaşi sunt cele mai importante comunităţi de twitteri din România. În top 10 al judeţelor cu cele mai multe conturi se află: Bucureşti (53%), Cluj (8%), Timiş (7%), Iaşi (6%), Braşov (3%), Constanţa (3%), Sibiu (2%), Dolj (2%), Bihor (2%), Prahova (2%).

Citeste mai mult...

Omul de PR şi publicurile sau "pereţica" în comunicare

Oamenii de PR s-au obişnuit să joace la perete. Inventează concepte, sloganuri şi materiale la perete, fără a lua pulsul publicurilor cărora li se adresează. Pornesc astfel de la premisa că „ştiu ei mai bine” ce caracteristici are consumatorul produsului X, ce preferinţe are publicul Y, cum se informează Z ş.a.m.d.

Citeste mai mult...

„Cumpărăm” sau „producem” talente?

O întrebare legitimă pe care îmi doresc să o adresez celor ce vor citi acest articol este legată exact de această disponibilitate a resurselor pe timp de criză. Există acest altfel de talent disponibil “la raft”, deja format în spiritul competenţelor de criză, cu performanţe de criză, cu aşteptări de criză şi solicitari salariale de criză? Putem merge ca la supermarket, alege cutia de talent “de criză” şi să trecem nepăsători pe lângă brandul mult mai popular “regular”?

Citeste mai mult...

Relaţiile publice în Europa Centrală şi de Est

Înainte de 1989, nu exista practic în ţările -în marea lor majoritate comuniste-  ceva atât de "vestic decadent" precum relaţii publice. Ceea ce era numit "PR" era de obicei abrevierea pentru propagandă. Sau erau afaceri dubioase, de multe ori ilegale, cu informaţii oferite contra cost şi oferite de serviciile secrete ca Stat, KGB sau Securitate şi, de multe ori (se zvoneşte), chiar şi de către bisericile catolice sau ortodoxe.

Citeste mai mult...

Criza de identitate dintre oamenii de PR şi jurnalişti

PR-iştii au început să constate că lista lor de mailuri de presă e din ce în ce mai scurtă. La rândul ei, presa a primit din ce în ce mai puţine subiecte, business-urile fiind mult mai preocupate acuma să supravieţuiască în loc să creeze news. Dar ca relaţie propriu-zisă între părţi, aş observa că lucrurile sunt mai umane, dialogul mult mai autentic şi interesele încep să se aproprie.

Citeste mai mult...

No bribery please! We're British!

guw_burrow2Un nou combatant în lupta împotriva corupţiei s-a alăturat Foreign Corrupt Practices Act din SUA şi Convenţiei OECD privind Anti-Corupţia. Parlamentul britanic a promulgat recent o nouă lege dură cu privire la corupţie, care urmează să intre în vigoare spre finalul acestui an.

Legea este considerată în sens larg drept un răspuns la o investigaţie a Biroului Britanic pentru Infracţiuni Grave asupra activităţilor trecute ale companiei BAE Systems în Europa Centrală. Totuşi, legea prezintă relevanţă şi pentru România.

Citeste mai mult...

Bloggerii din România ar putea forma o coloană de 21 km bară la bară

catalin_tenitaLa începutul  lunii mai, Zelist a înregistrat blogul cu numărul 50.000 în baza de date.  Şi pentru că lucrurile s-au schimbat mult de la primul Roblogfest (http://roblogfest.ro/competition/2006/) când toţi bloggerii din România încăpeau într-un bar, ne-am gândit să vă oferim câteva cifre despre ce înseamnă blogosfera în România.

Citeste mai mult...

Paradigmele relaţiilor publice globale în era digitalizării. Partea a II-a

Pentru a înţelege de ce mulţi practicieni de relaţii publice utilizează noile media ca pe vechile media, consider că este necesar să facem disctincţia între două paradigme ale relaţiilor publice care au apărut de-a lungul istoriei acestei discipline. Eu le numesc paradigma simbolică, interpretativă şi paradigma behavioristă sau a managementului strategic. Sunt de părere că relaţiile publice nu pot profita la maximum de revoluţia digitală dacă sunt practicate sub paradigma interpretativă în loc de cea a managementului strategic.

Citeste mai mult...

Cine scrie, rămâne

michael_jrgsAxel Springer le spunea omuleţi în flanel şi anumiţi economişti mai cred şi astăzi că jurnalismul este o profesie asemănătoare cu a lor. Însă branşa are nevoie de economişti temerari. În acest episod publicistul Michael Jürgs explică de ce branşa jurnaliştilor are nevoie de manageri buni.

Citeste mai mult...

Legea lobby-ului, mituri şi interese: "alba-neagra" cu drepturile noastre

liviu_mihaileanuLegea lobby-ului a ajuns la Senat. A şasea. Primele cinci au murit în faşă, respinse fie de Senat, fie de Camera Deputaţilor. Cu toate acestea, nereglementată, activitatea de lobby poate degenera oricând în fapte de corupţie şi, în lipsa unui cadru transparent de comunicare directă cu factorii de decizie, poate avea efecte sociale şi economice adverse. Mitul lobbyistului "super-erou" ale cărui activităţi sunt necunoscute dar de care depinde viitorul tuturor ar trebui să apună, lăsând loc unui registru online în care aceştia să-şi declare interesele, obiectivele şi acţiunile concrete.

Citeste mai mult...

Strategiile media ale lui Obama. Cheia succesului sau reţete de supravieţuit

Lumea 2.0 atinge masiv atât raporturile de putere cât şi sfera privată a individului, ea pune totul sub semnul întrebării: modele de afaceri cu tradiţie ca şi comunicarea tradiţională. Cel puţin pe scena politică a lumii nu a existat până acum nimeni care să accepte această provocare cu atâta pricepere, curaj şi în cele din urmă şi succes ca cel de-al 44-lea preşedinte al Statelor Unite, Barack Obama.

Citeste mai mult...

Lee Wilkins: Multe companii din România folosesc greşit social media!

lee_wilkinsCei mai mulţi oameni văd social media drept o comunicare prin intermediul căreia pot vinde "absurdităţi". Şi asta e tot ceea ce fac! Aruncă cu oferte pe reţelele sociale: cumpără cămaşa asta, cumpără maşina asta etc. Dar nu aşa trebuie folosite aceste instrumente! Social media şi social networks înseamnă să oferi şi să primeşti deopotrivă. Dar trebuie să îi oferi ceva comunităţii înainte de a primi ceva înapoi. Majoritatea brandurilor din România încercă dimpotrivă să primească înainte de a oferi.

Citeste mai mult...

Cultura organizaţională şi motivarea voluntarilor. O analiză a Comunicării Interne în ONG-uri. Partea a III-a

com_internaAceastă ultimă parte a studiului o vom dedica unei discuţii despre elementele distinctive ale culturii interne în organizaţiile din sectorul asociativ, precum şi despre stilul de leadership care le caracterizează. Este un model de conducere susţinut de un lider charismatic? Este vorba de un stil axat pe un set de norme bine stabilite, birocratic? Sau o combinaţie între cele două?

Citeste mai mult...

5 probleme de identitate cu care se confruntă un business start-up

horia_oaneAsocierea unei noi idei de business cu o identitate vizuală puternică a devenit un „must-have” foarte bine înţeles, în special de generaţia tânără de antreprenori. Drumul de la idee la implementare trece acum necondiţionat printr-un proces de creare a unui simbol care să definiească serviciul sau produsul într-atât încât să îl treacă de la „anonimat” la „de-neuitat”.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP