23102019

Mihaela Tudor: A devenit o provocare uriașă să ceri oamenilor să vină în fiecare zi la un program de muncă și să lucreze în același sediu

Pin It

Mihaela Tudor

Cred că indiferent de vârsta acestora, este foarte greu ca angajator să mai atragi și să reții talente. Motivul principal este oferta mare și trendul în freelancing. A devenit o provocare uriașă și va fi din ce în ce mai greu să ceri oamenilor să vină în fiecare zi la un program de muncă, să lucreze în același sediu. Și noi, agențiile, trebuie să ne adaptăm și să găsim soluții. Munca de echipă se transformă ușor în muncă individuală – Mihaela Tudor, CEO la Tudor Communication.

Mai există astăzi un profil ideal al candidatului în industria de PR? Cum s-a schimbat acesta în ultimii ani?

Din punctul meu de vedere, foarte mult contează azi personalitatea viitorului candidat, mai puțin abilitățile tehnice. Iar când ești specializat în zona de Media Relations, tot mai multe agenții aleg să angajeze viitori foști jurnaliști pentru modul în care împachetează informația clientului și relațiile dobândite în presă. A devenit un trend care nu se va sfârși curând. Diferența este ca acel om, devenit Account, să își poată ulterior convinge clientul, intern și extern, să accepte diferențele în modul în care scrie bazat pe valoare de informație pentru public, mai puțin pe aspectele comerciale ce se doresc a fi transmise de către companie.

Cum evaluați piața muncii pe segmentul PR?

Numai în ultima săptămână am primit zilnic în medie trei CV-uri. Toate de seniori, în jurnalism și PR, sau de oameni din corporații care își doresc o reconversie. Este foarte greu însă să găsești persoana potrivită, de cele mai multe ori candidații fiind nehotărâți cu privire la ceea ce vor.

Ce tipologie de candidat preferă organizația dvs. și de ce?

Căutăm personalități plăcute, adaptabile, pasionate de ceea ce fac, care își respectă munca și oamenii cu care lucrează, capabili să își susțină și argumenteze opiniile. Ne dorim ca ei să  vrea în permanență să evolueze, profesional și personal, și încercăm să îi sprijin în aceste demersuri. Cred că e foarte important să înțelegem că un om cu o personalitate faină poate învăța lucruri, dar dacă nu îi oferi un sistem real de win-win și un ambient plăcut, este imposibil azi să îl ții la tine în companie, indiferent de generația din care face parte.

Pe ce segmente de vârstă vă confruntați cu cele mai mari dificultăți de recrutare și de retenție?

Cred că indiferent de vârsta acestora, este foarte greu ca angajator să mai atragi și să reții talente. Motivul principal este oferta mare și trendul în freelancing. A devenit o provocare uriașă și va fi din ce în ce mai greu să ceri oamenilor să vină în fiecare zi la un program de muncă, să lucreze în același sediu. Și noi, agențiile, trebuie să ne adaptăm și să găsim soluții. Munca de echipă se transformă ușor în muncă individuală, iar în acest fel clientul are de suferit.

Cum apreciați decalajul actual între cunoștințele dobândite în mediul academic și cele considerate de organizația dvs. ca fiind dezirabile pentru angajarea tinerilor absolvenți în PR?

Există un decalaj uriaș mai ales din lipsa practicii. Iar tinerii vin cu așteptări foarte mari imediat ce ies din băncile școlii. Personal, prefer oamenii cu experiență pentru că am o agenție boutique. Ofer oricând posibilitatea de intership, dar nu mă canalizez în această direcție.

Numiți câteva măsuri concrete la care organizația dvs. recurge pentru retenția forței de muncă.

Program flexibil, salarii și bonusuri motivante, împărtășirea acelorași valori, mediu de muncă plăcut și respect reciproc.

În ultimii ani, numărul absolvenților care ajung să profeseze în alt domeniu decât cel în care și-au terminat studiile este mai mare. Din perspectiva dvs., care sunt factorii care favorizează migrația forței de muncă din acestă industrie către alte domenii de activitate?

Lipsa predării unei materii pentru dezvoltare personală în școli, care să îi ajute pe tineri să se cunoască mai bine, și a practicii din timpul facultății, din care reiese mai clar ce urmează să se întâmple la job.

Cum vedeți viitorul industriei de comunicare pe fondul exodului forței de muncă calificate către Occident și acutizarea crizei forței de muncă în toate domeniile de activitate?

Cu o necesitate de previziune și de adaptare continue a angajatorilor la ceea ce urmează să se întâmple. Cu o deschidere de colaborare via online de oriunde în lume. Viitorul este al companiilor mici, cu oamenii mânați de aceeași misiune și valori, ce au destul de multă libertate. În comunicare, oricât de multă nevoie este de AI, factorul uman tot va face diferența. Cred ca România are multe minți creative care vor să construiască aici, acasă, pentru un viitor mai bun pentru toți.

Generațiile Millenials și Z vs industria de PR: ce șanse au angajatorii să-i recruteze și să-i motiveze pe acești tineri?

Au șanse mari dacă îi înțeleg și se adaptează la nevoile lor. Lucrurile trebuie să se schimbe ținând cont de caracteristicile acestora, care pun nevoile intrinseci pe primul plan. Cei care nu o vor face, vor pierde mult. În orice caz trebuie să fim pregătiți pentru o dinamică foarte mare în zona de personal.

Numiți câteva măsuri individuale (la nivelul organizației), dar și colaborative (la nivel de industrie), care pot reprezenta soluții eficiente și sustenabile la criza actuală a forței de muncă.  

Eficientizarea muncii prin claritate și procese cât mai bine definite pentru angajați și colaboratori, o direcție, un viitor evidențiat și împărtășit constant tuturor, găsirea și promovarea doar a unei nișe în business-ul de servicii de comunicare și stabilirea unor colaboratori externi de bază.


Mihaela Raluca Tudor - Antreprenor entuziast, cu peste 13 ani de experiență în jurnalism de televiziune și comunicare. Din 2012 conduce Tudor Communication, una dintre cele mai dinamice agenții de PR specializate în promovare media & branding personal, care a fost desemnată Small Consultancy of the Year 2018.


Interviu realizat de Dana Oancea. Dosarul „Piața muncii în PR” poate fi consultat aici http://www.pr-romania.ro/dezbateri/dezbateri-actuale/piata-muncii-in-pr.html

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black