17062019

PR News

Dezbateri

Articole

Interviuri

Chestionar PRoust: Ioana Mucenic

Chestionar PRoust: Ioana Mucenic

Ioana este antrepenor în publicitate de când avea 22 de ani. Este membru al Char...

Definiţia succesului la 22 de ani – Paul Olteanu, Head of PR al Universităţii Româno-Americane

Pin It

paul_olteanuAre 22 de ani, este adeptul educaţiei non-formale şi îl întrezăreşti pe holurile Universităţii Româno-Americane. Nu în bănci, ci la birou. Recent, el a devenit Head of PR în cadrul acestei universităţi, fiind cel mai tânăr ocupant al acestei poziţii în România.


Comunicarea reprezintă pentru Paul Olteanu o calitate de preţ pe care o foloseşte în beneficiul marii sale pasiuni: educaţia. Abilitatea de comunicator a descoperit-o însă prin ochii celorlalţi. Licean fiind, lui Paul îi plăcea să îşi susţină punctul de vedere cu vehemenţă, iar colegii lui îl sfătuiau cu umor: “Ar fi trebuit să te faci avocat.” Mai târziu, feedback-urile de la cursuri şi training-uri i-au confirmat faptul că cea mai apreciată calitate a sa este abilitatea de a comunica.

Pasiunea pentru educaţie s-a născut când, după 5-6 ani de experinţă în organizaţii non-guvernamentale, Paul a realizat că e bine “să încerci să salvezi planeta, dar mult ma bine e să înveţi oamenii unul câte unul să facă asta. Educaţia e singurul domeniu cu adevărat transformaţional în ceea ce priveşte atât indivizii cât şi comunităţile.”  Sir Ken Robinson, autor, speaker şi expert în educaţie, l-a inspirat încă din adolescenţă. Cartea acestuia, “The Element”, l-a ajutat să înţeleagă faptul că “elementul cuiva e intersecţia dintre talentul acelei persoane şi pasiunea sa”. Pentru Paul Olteanu, educatia reprezintă pasiunea cea mare, iar comunicarea e talentul. PR-ul în educaţie îi conferă elementul său.

 

De la student la om de PR

După ce a studiat marketing-ul la Universitatea Româno-Americană, lui Paul i s-a propus imediat să fondeze primul departament de relaţii publice din cadrul universităţii. Totuşi, drumul până acolo a însemnat o relaţie construită cu mare grijă şi cu mult profesionalism. S-a făcut remarcat pentru prima dată atunci când a organizat conferinţa MentorhipNet în cadrul universităţii şi a reuşit să umple sala în care a avut loc evenimentul. Al doilea moment de cotitură în cariera sa a fost cu ocazia Zilelor Porţilor Deschise, când a fost rugat să le vorbească, în calitate de student, elevilor care vizitau universitatea. Toţi antevorbitorii săi s-au arătat dornici să laude universitatea. Paul a avut însă o cu totul altă abordare. A mers în faţa publicului şi a spus: “Mă numesc Paul Olteanu, sunt student la Marketing şi am venit în faţa d-voastră cu două dorinţe sincere. Prima e ca după terminarea acestui discurs să mai am încă statutul de student al Universităţii Româno-Americane. Pentru că ceea ce vreau eu să vă spun este să nu deveniţi studenţii acestei universităţi." Şi a făcut pauză 3-4 secunde, timp în care s-a făcut linişte totală. “Să nu deveniţi studenţi ai acestei universităţi decât dacă simtiţi că asta e ceea ce vă doriţi. Să deveniţi studenţi pe bază de pasiune şi nu altfel.”
Aceste două evenimente şi alte câteva i-au convins pe d-nul rector şi pe d-na prorector a Universităţii Româno-Americane că Paul Olteanu e omul potrivit pentru a înfiinţa un departament de PR.

 

Cum se fondează un departament de PR la 22 de ani?

Cu multă pasiune şi încredere în ceea ce faci, o mare doză de potenţial, o viziune clară şi o activitate axată pe rezultate. Împreună cu alţi doi colegi, unul care se va ocupa de comunicarea online iar celălalt de parteneriatele educaţionale, Paul aspiră să poziţioneze Universitatea Româno-Americană ca prima universitate din România care „se uită la studenţii ei ca la un întreg, nu numai ca la nişte hard-discuri şi enciclopedii ambulante. O universitate care se uită la studenţi şi încearcă să îi dezvolte cu abilităţi, competenţe şi valori”.

Pentru aceasta, Paul recunoaşte că o universitate particulară ar putea ridica problema unei imagini afectate de includerea cuvântului “particulară“ atunci când  se face referire la ea. În legătură cu aceasta, noul coordonator al departamentului de PR menţionează: ”Eu vreau să reablitez imaginea universităţii prin fapte, prin proiecte şi prin lucruri care se vor întâmpla aici. Apropo de PR şi de strategii, vreau să transform această universitate într-una foarte socială în comunicare.”

 

Ce îţi aduce tinereţea - provocări sau beneficii?

Depinde cum priveşti lucrurile. Pe de-o parte, dezavantajul ar consta în faptul că “la 22 de ani vei avea mult mai mult de demonstrat decât oricine la 30 sau la 40 de ani”. Cu toate acestea, Paul poartă cu el cuvintele părinţilor săi: “Dacă ştii, nu au ce să îţi facă”. Axat pe acţiune, el este convins că are potenţialul de a genera încredere în rândul corpului academic şi administrativ din universitate.

La nivel intern, Paul va trebui să reuşească să coordoneze activitatea de comunicare a 400 de angajaţi ce lucrează în şapte departamente diferite, ceea ce reprezintă o provocare. La nivel extern, obiectivele care pot genera anumite dificultăţi constă în promovarea universităţii în mediul rural şi în zonele în care tinerii nu au acces la Internet şi în constituirea de parteneriate stabile şi de lungă durată cu universităţi din străinătate.

Astfel, dacă îl întrezăriţi pe Paul pe holurile Universităţii Româno-Americane, întrebaţi-l despre valoarea educaţiei non-formale şi amintiţi-vă că vă va spune să nu deveniţi studenţi ai acestei universităţi dacă nu credeţi cu adevărat în decizia pe care o luaţi.



Paul Olteanu a petrecut ultimii 6 ani în ONG şi training, unde a contribuit, alături de colegii săi, la proiecte de peste 2,000, 000 de euro. A absolvit Universitatea Româno-Americană (Facultatea de Management-Marketing), iar la 18 ani a devenit trainer al Fundaţiei CODECS pentru Leadership. Din 2009 până în 2010 a ocupat funcţia de Marketing & Sponsorships Manager la MaiMultVerde, iar în prezent este Head of PR în cadrul Universităţii Româno-Americane.

Pin It

Parteneri

 RZB noubanca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black